از تغییر کاربری اراضی ۱۰۰ میلیاردی در رشت تا  کشف ماهیان خاویاری قاچاق

کشف ۳۷ فقره سرقت در رشت، کشف ماهیان خاویاری قاچاق در لنگرود، نهاده‌هاي دامي احتکار شده در آستانه‌اشرفیه، تغییر کاربری اراضی ۱۰۰ میلیاردي در رشت و دستگیری عاملان حفاري غيرمجاز حين كار در تالش از اهم اخبار کوتاه پلیس در روز جاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزیزالله ملکی» با اشاره به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر روی اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی و عزم راسخ نيروی انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده تغيير كاربری اراضی اظهار داشت: با افراد سودجویی که بدون مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کرده و به منابع طبیعی و زیست محیطی آسیب وارد مي‌کنند، برابر قانون برخورد می‌‌شود.


فرمانده انتظامی استان گیلان بررسی دریافت خبری مبنی بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی در يكی از روستاهای شهرستان رشت توسط پلیس را مورد اشاره قرار داد و افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی قضائی به همراه كارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلام شده، اعزام شدند. در بازدید از اراضی مورد نظر مشخص شد، فردی غیربومی با خرید 20 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آن را به صورت خودسرانه تغییر کاربری داده و مشغول به ساخت و ساز غيرقانونی در اين زمين‌ها است.


اين مقام ارشد انتظامي از تشكيل پرونده در اين راستا خبر داد و با بیان اینکه متهم 50 ساله اين پرونده به مرجع قضائی معرفی شد تصريح كرد: کارشناسان ارزش اين اراضی را 100 میلیارد ریال اعلام كردند.


*دستگیری عاملان حفاری غيرمجاز حين كار در تالش

«حسين جمال‌دار» با اشاره به اينكه يكي از وظايف پليس برخورد با قاچاقچيان ميراث فرهنگی و آثار باستانی است گفت: ماموران پاسگاه انتظامی اسالم در پي دريافت خبری مبنی حضور قاچاقچيان ميراث‌ فرهنگی و آثار باستانی که اقدام به حفاری غيرمجاز در حوزه استحفاظی كرده‌اند، بررسی موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.


فرمانده انتظامی تالش با اشاره به اينكه پليس با تحقيقات نامحسوس و اشرافيت اطلاعاتی از صحت موضوع اطمينان حاصل كرد و به محل مورد نظر اعزام شد افزود: در اين راستا ماموران انتظامی، 2 نفر را در حال حفاری دستگير کردند.


وي با بيان اينكه متهمان چاله‌ای به عمق 2 متر برای كشف عتيقه‌جات حفر كرده بودند تصریح کرد: در بازرسی از اين مكان، چهار عدد بیل، تیشه، کلنگ و مقداری طناب کشف شد و متهمان 33 و 58 ساله با تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مقام قضائی معرفی شدند.

 

*کشف نهاده‌های دامی احتکار شده در آستانه‌اشرفیه

«حمید محمدی‌نسب» با اشاره به اينكه در پي دريافت خبري مبني بر احتکار نهاده‌هاي دامي در انباري در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه رسيدگي به موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات لازم و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان ادارات صمت و تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام شدند.


فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه از كشف 2 تن آرد جو و 300 کیلوگرم آرد ذرت احتکاری در بازرسی از انبار مورد نظر خبر داد و گفت: در اين راستا متهم 53 ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


این مقام انتظامی به پلمب اين انبار اشاره كرد و اذعان داشت: کارشناسان ارزش اين كشفيات را 650 ميليون ريال برآورد کردند.


سرهنگ محمدی‌نسب در پايان با تاکيد بر عزم راسخ نیروی انتظامی در مقابله با احتکار کالا، مهمترین راه برخورد با محتکران را مشارکت مردم و سازمان‌ها دانست و از شهروندان خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات در این رابطه را به مرکز فوریت‌های پليسی 110 اطلاع دهند. 
 

* کشف ماهیان خاویاری قاچاق در لنگرود

«حمیدرضا سرخوش‌پور» با بيان اينكه قاچاق و احتکار كالا به اقتصاد کشور ضربه می‌‌زند به عزم راسخ پليس در برخورد با قاچاق كالا و ارز اشاره كرد و گفت: ماموران انتظامی در پي دريافت خبری مبني بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش ماهيان خاوياری قاچاق در بازار ماهی فروشان، بررسی موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.


فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود تصریح کرد: ماموران انتظامی به همراه عوامل يگان حفاظت منابع آبزيان در عملیات مشترک از بازار ماهی فروشان بازديد كردند که 15 قطعه ماهی خاوياری و هشت كيلو و 800 گرم خاویار قاچاق از متهم مورد نظر کشف شد.


اين مقام انتظامی از معرفی متهم 48 ساله به اداره تعزيزات حكومتی خبر داد و افزود: كارشناسان ارزش ريالی اين كشفيات را یک میلیارد و 180 میلیون ریال برآورد كردند و کليه كشفيات به يگان منابع آبزيان تحويل داده شد.
 

*کشف ۳۷ فقره سرقت در رشت

«محمود حافظی» با بیان اینکه در راستای مقابله با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان، طرح‌هاي مختلف انتظامی اجرا می‌‌شود گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با سرقت، برخورد با معتادان متجاهر و هنجارشکنان در شهرستان رشت به مدت 2 روز اجرا شد.


فرمانده انتظامی شهرستان رشت افزود: در اجرای این طرح، 46 معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل و 2 خرده فروش موادمخدر و 19 مجلوب دستگير و به مرجع قضائی معرفی شدند. 

 

اين مقام انتظامي از کشف 2 کیلو و 182 گرم انواع مواد مخدر و دستگيری 26 سارق در اين طرح خبر داد و گفت: 37 فقره پرونده سرقت نيز كشف شد.


حافظی تصريح كرد: برابر هماهنگی به عمل آمده با مرجع قضائی در برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان، 31 دستگاه خودرو متخلف به علت نداشتن مدارک، آلودگی صوتی و هنجارشکنی توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.
 

کد خبر 1032496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha