مجمع خیرین مسجدساز گامی موثر در ساماندهی فعالیت‌های عمرانی مساجد است

آقازاده گفت: مجمع خیرین مسجد ساز نقش موثری در ساماندهی فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز مساجد دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «علی آقازاده» امروز (10 اسفند) در نشست ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اهمیت تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در استان مرکزی گفت: تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز، می تواند نقش مهمی در راستای ساماندهی فعالیت‌های مختلف در مساجد از جمله فعالیت های عمرانی و ساخت مساجد داشته باشد.

 

استاندار استان مرکزی با تاکید بر ضرورت تشکیل این مجمع افزود: مساجد از دیرباز محل انجام فعالیت های مهم و تصمیم گیری های و تصمیم سازی ها اساسی در نظامی اسلامی بوده اند و امروز نیز به عنوان یک پایگاه دینی همواره مورد توجه  هستند.

 

وی با بیان اینکه تشکیل مجمع خیرین مسجدساز با هدف صیانت از معنویت و توسعه نهضت مسجد سازی در این استان ضروری است، ادامه داد: ساخت مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی به ویژه در شهرک های تازه تاسیس امری ضروری است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجمع خیرین مسجدساز باید با همکاری استانداری مرکزی، ستاد اقامه نماز و دبیرخانه این ستاد تشکیل شود، ادامه داد: هدف از تشکیل این مجمع متمرکز ساختن کمک‌های خیران در استان برای امر مسجد سازی و ساخت و ساز این پایگاه های دینی است.

 

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری اجلاسیه نماز در استان مرکزی، اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه به صورت مجازی اواخر اسفندماه در سالن غدیر استانداری برگزار می‌شود.

 

وی به حضور و مشارکت نسل جوان و نوجوان در امور مساجد اشاره کرد و گفت: باید در این راستا نیز برنامه ریزی شود و ائمه جماعت و هیئت امنا از نیروهای جوان در فعالیت های مساجد استفاده کنند.

 

آقازاده همچنین ادامه داد: باید اقدامات لازم توسط دبیرخانه ستاد اقامه نماز برای استفاده هر چه بیشتر از فضاهای معنوی مساجد و ظرفیت‌ جوانان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی انجام و به نقش جوانان و مشارکت آنها در فعالیت های مساجد نیز پرداخته شود.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در برخی از شهرک های شهر اراک و برخی نقاط استان مسجد وجود ندارد و باید در این راستا چاره اندیشی شده و با کمک خیران مسجدساز و از محل اعتبارات ادارات مربوطه نسبت به ساخت مسجد در این شهرک‌ها اقدام شود.

کد خبر 1032520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha