اختتامیه نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام برگزار می شود

قیطانی با بیان اینکه اختتامیه نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام «جایزه فیروزه» برگزار می شود، گفت: هنرمندان و فرهنگ دوستان ایلامی ۱۹۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی استان ایلام و تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهی فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور برگزار شده است.

 

« یونس قیطانی»  تصریح کرد: این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دبیرخانه جایزه فیروزه و موسسه فرهنگی و هنری شاهکار عصر ایلام برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام «جایزه فیروزه» عصر سه شنبه 12 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایلام با معرفی برگزیدگان و به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: ایلام در بین استان های کشور رتبه دوم را دارد و 196 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا و الزام ما به رعایت پروتکل های بهداشتی، اختتامیه این جشنواره در سالن سینما فرهنگ ایلام ضبط می شود و در صفحه اینستاگرام جشنواره منتشر می شود.

 

قیطانی با بیان اینکه کالاهای فرهنگی، اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و  دست‌سازهای سنتی از بخش های این جشنواره بوده است، ابراز کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کندگان صنایع خلاق، رونق بازار مصرف کالاهی فرهنگی داخل کشور از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

 

وی بیان کرد: از آغاز شروع به کار جشنواره، تشکیل شورای سیاستگذاری و برگزاری جلسات، طراحی و انتشار فراخوان و پوستر، اطلاع رسانی در رسانه ها، فضای مجازی و کانال های خبری، مکاتبه با شهرستان ها و دستگاه های مرتبط، برگزاری جلسات همفکری با فرمانداران، بخشداران، دهیاران و ... اعزام گروه به نقاط دور افتاده استان برای جمع آوری آثار و بارگذاری در سامانه جشنواره، حضور دبیرجشنواره در تمام شهرستان ها برای معرفی بهتر جشنواره و اهداف آن از اقدامات انجام شده در این جشنواره بوده است.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دبیرخانه جایزه فیروزه و موسسه فرهنگی و هنری شاهکار عصر ایلام برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1032525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha