برگزاری جشنواره های ملی و مذهبی در ایام نوروز

حجت الاسلام جزایری گفت: در صورتی که وضعیت شیوع ویروس کرونا کاهش یابد اختتامیه جشنواره هوسه و جشنواره شاهنامه خوانی در ایام نوروز ۱۴۰۰ برگزار می شود.

«حجت الاسلام سید علی جزایری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که در یک سال اخیر در جهان به ویژه در کشور نسبت به شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است متاسفانه امکان برگزاری حضوری بسیاری از همایش ها و جشنواره ها وجود نداشت و همین موضوع باعث شد که بسیاری از رخدادها به صورت مجازی برگزار شود.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز افزود: این معاونت در جشن های ملی و مذهبی گذشته سعی بر تقویت تشکل های اجتماعی و مردمی داشته و این رویه همچنان در مناسبت های پیش رو همچون اعیاد شعبانیه و آغاز سال نو نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی هوسه در نوروز برگزار می شود اضافه کرد: علاوه بر این همزمان با آغاز سال جدید جشنواره ملی و فرهنگی شاهنامه خوانی در کلانشهر اهواز برگزار می شود، همچنین اختتامیه جشنواره عکس میراث فرهنگی و برگزاری مسابقات استعدادیابی ورزشی در ایام نوروز در دستور کار قرار دارد، در صورتی که شیوع کرونا همچنان با وضعیت حاد ادامه داشته باشد جشنواره ها به صورت مجازی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جزایری در ادامه با اشاره به اینکه هفت سرای محله در کلانشهر اهواز فعال هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته وضعیت انتشار ویروس کرونا در کشور شدت گرفت متاسفانه امکان گسترش فعالیت ها در محلات از طریق سرای محله وجود نداشت و فعالیت های این مراکز به صورت محدود بوده است.

 

کد خبر 1032625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha