هنرمندان اسطوره ها را ماندگار می کنند

حجت الاسلام خدایاری گفت: هنرمندان با خلق اثری هنرمندانه، به تاریخ ، تمدن و فرهنگ کشورش خدمت می‌کند و اسطوره هایی همچون سردار سلیمانی را ماندگار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری»، در مراسم تجلیل از هنرمندان برگزیده ورکشاپ هنرهای تجسمی «سردار سلیمانی»، که با همکاری اموزشگاه آزاد هنری « پدیده هنر» برگزار گردید، اظهار کرد: هنرمندان با خلق اثری هنرمندانه، به تاریخ ، تمدن و فرهنگ کشورش خدمت می‌کند و اسطوره هایی همچون سردار سلیمانی را ماندگار می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، افزود: ماندگار ی هر جامعه به 3 عنصر ارزش و منزلت زن در خانواده، جایگاه معلم و اسطوره ها بستگی دارد و کلید ماندگاری همه این عناصر نیز هنرمندان هستند که می توانند این اسطوره ها را ماندگار و جاودانه بکشند.

این مسئول  ادامه داد: هنرمندی که قصد خلق اثری ماندگار و جاودانه دارد، علاوه بر مهارت هنری ، به درک و شناخت جامع و کامل از دین، آداب و رسوم و بایدها و نبایدهای فرهنگی و اجتماعی، نیازمند است.

مجید محسن زاده، مدیر موسسه پدیده هنر ارومیه، نیز در این مراسم گفت: در مراسم ورکشاپ هنرهای تجسمی «سردار سلیمانی»، به مناسبت سالگرد  شهادت سردار سلیمانی، 14 نفر هنرمند در بخش‌های طراحی و پرتره  شرکت کردند.

گفتنی است؛ در این آیین از 14 هنرمند برگزیده در بخش‌های طراحی و پرتره سردار سلیمانی  با تکنیک های متفاوت و با توجه به شرایط کرونا و ضررورت رعایت فاصله گذاری تجلیل شد.

 

کد خبر 1032674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha