ترویج فرهنگ سازی دینی شاخص شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

مقدم با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان البرز گفت: فرهنگ سازی دینی یکی از شاخصه های شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

« ناصر مقدم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: ۱۸ اسفند سالروز ملی شکل‌گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

ی

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد البرز افزود: طی مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۷ اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد براساس راهبردهای کلان نظام اسلامی و تحقق مسجد تراز اسلامی ثبت شد که براساس آن کادرسازی، توانمندسازی و هدایت نیروهای فعال مسجدی در جهت فعالیت های تشکیلاتی با محوریت مسجد به عنوان راهبرد اساسی قرار گرفت. 

 

وی اظهار کرد: نیروهای جوان و نوجوان مسجدی که در فضای کانون فرهنگی هنری فعالیت دارند، همزمان با اعلام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سیاست ها و برنامه های خود را متناسب با تحقق این بیانیه قرار دادند. 

 

وی ادامه داد: راه اندازی فهما به عنوان گام دیگری بود که طی این سال ها در جریان فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد محقق شد و در جریان خود طرح ملی ایران قوی در قالب ۱۲ رواق مورد نظر قرار گرفت و بستری را فراهم آورد تا ثبت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و بازخورد آن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: استان البرز متناسب با ظرفیت های فرهنگی و هنری در عرصه رواق نمایش معین طرح ملی ایران قوی بود که در این زمینه نیز شاهد ثبت بیش از ۲ هزار نمایش تئاتر بچه های مسجد بودیم. 

 

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در پایان عنوان کرد: در جریان شیوع بیماری کرونا، همچنین زلزله منطقه سی سخت نیز بار دیگر حضور فعال و شاخص فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد را به منظور خدمت رسانی به افراد آسیب دیده محقق شد که با حضور پرشور خود در عرصه خدمت رسانی بخش دیگری از اهمیت شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد را نشان دادند. 

 

 

کد خبر 1032695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha