فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور

به گفته سردار زهرایی، ۴۲ هزار گروه جهادی با ۷۰۰ هزار نفر در کشور در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول بسیج سازندگی کشور امروز در نشست آموزشی و هم اندیشی با گروه های جهادی حوزه اشتغال و کارآفرینان بسیج سازندگی و کمیته امداد اظهار کرد: بعد از 20 سال از تشکیل بسیج سازندگی، این نهاد دارای نقشه راه ده ساله است که ریل حرکت بسیج سازندگی براساس این نقشه خواهد بود.

 

سردار محمد زهرایی با اشاره به اینکه پیش از این فعالیت در بسیج سازندگی نتیجه فکر گروهی و جمعی بود، گفت: در این نقشه راه از کار مقطعی فاصله گرفتیم و براساس نقشه به حرکت خود ادامه می دهیم.

 

وی به فرموده رهبری مبنی بر انعکاس اقدامات جهادی تاکید کرد و گفت: بسبج سازندگی در دفاع مقدس نوین روی دیگر سکه قرارگاه خاتم الانبیاء و با مشارکت خیرین و مردم، کمبودها و محدودیت ها را جبران خواهد کرد.

 

سردار زهرایی با اشاره به اینکه بالغ بر 2 هزار صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در جهت تسهیل‌گری امور نه تصدی‌گری فعالیت دارند، ادامه داد: مردم با مال پاک و حلال خود به گردش پول و گره‌گشایی از اشتغال و افزایش پیوند اجتماعی و خدمت‌رسانی کمک می‌کنند.

 

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه 107 فرصت شغلی در سال جاری توسط بسیج سازندگی در کشور گفت: 40 درصد این فرصت ها توسط همین صندوق ها ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مولفه قوی شدن و جبهه سازی در این نقشه مورد تاکید است، افزود: بسیج سازندگی به عنوان تسهیل گر با 17 وزارتخانه تفاهم نامه منعقد کرده و به عنوان تسهیل گر بین دستگاه ها و بانک ها به رفع مشکلات و خدمت رسانی به مردم ایفای نقش خواهد کرد.

 

زهرایی به عقد تفاهم نامه با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این طرح برای کمیته امداد است و بسیج سازندگی از ظرفیت بسیج به عنوان تسهیل گر در پیشبرد امور استفاده می کند.

 

به گفته وی، بسیج سازندگی چهار ماموریت اساسی اعم از سازماندهی گروه‌های جهادی، عمومی‌کردن گفتمان جهادی، انعکاس هنرمندانه فعالیت‌های جهادی، خودسازی معنویتی و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مطالبه گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های بسیج که تنها بخشی از فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

 

کد خبر 1032832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha