مرخصی سارقان در ایام نوروز ممنوع است

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: اعطای مرخصی به زندانیان جرایم سرقت در ایام نوروز با هدف پیشگیری از این گونه جرائم ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» امروز (۱۲ اسفند) در دومین نشست کارگروه پیشگیری از سرقت که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر تاکید ریاست قوه قضاییه، اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان جرایم سرقت با هدف پیشگیری از این گونه جرائم ممنوع است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی و هشدار به مردم برای ارتقای امنیت خودرو، منازل و امکان تجاری و اداری از طریق رسانه های مختلف، گفت: با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از امور، دستگاه‌ها می‌توانند با هوشمندسازی نسبت به کاهش سرقت‌ اقدام کنند.

 

وی با تأکید بر ضرورت افزایش گشت های محله محور بسیج به خصوص در مناطق روستایی برای پیشگیری از سرقت، ادامه داد: پلیس نقاط مورد نیاز به نصب دوربین‌های شهری را برای ابلاغ به شهرداری اعلام کند ضمن اینکه دوربین‌هایی که توسط شهرداری باز می‌شود نیز حتما باید با نظر پلیس صورت گیرد.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا بر ساماندهی واحدهای خرید و فروش ضایعات در استان تأکید کرد و افزود: سارقان اجناسی را که سرقت می‌کنند به راحتی نمی‌توانند در بازار بفروشند و باید به فردی که مورد اطمینانشان است بفروشند و در نتیجه به سراغ مال‌خرها می‌روند به همین دلیل ما باید بر مال‌خرها هم نظارت بیشتری داشته باشیم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: باید در مبادی ورودی و خروجی شهر دوربین‌های پلاک‌خوان برای خارج نشدن اموال سرقتی در بین ضایعات، وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا در ادامه به گلایه‌مندی‌ها در ارتباط با بیت کوین و ارزهای دیجیتال در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: در پلیس تخصصی فتا ملاحظات بیشتری  در این زمینه مد نظر قرار گیرد و با استفاده از ظرفیت جوانان متخصص، بیشتر به عمق این موضوع مهم بپردازد.

 

وی در پایان گفت: برخی دستگاه ها  متولی امکان مرخوبه رها شده در سطح شهر هستند که باید نسبت به تعیین تکلیف این اراضی برای کاهش جرم اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1033159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha