ایجاد فرصت فعالیت نیروی ماهر در حوزه دیجیتال در استان فارس

سهرابی گفت: تفاهم نامه همکاری میان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و اداره کل فنی و حرفه ای فارس برای پیاده سازی نسل پنجم ارتباطی (۵G) فرصت فعالیت نیروی ماهر در حوزه دیجیتال را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (سه شنبه 12 اسفند) با اشاره به تلاش وزارت ارتباطات برای پیاده سازی نسل پنجم ارتباطی (5G) در کشور به خبرنگاران گفت: با هدف توسعه این شبکه تفاهم نامه همکاری میان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و اداره کل فنی و حرفه ای فارس، منعقد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: انعقاد این تفاهم نامه موجب گسترش و ارتقای کیفی آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه دیجیتال و بسترسازی لازم برای تشکیل دپارتمان ملی مهارته ای دیجیتال و آماده سازی نیروهای با مهارت برای ورود به بازار کار  در فارس خواهد شد.

وی اضافه کرد: وزارت ارتباطات زمینه ورود تجهیزات ارتباطی لازم برای پیاده سازی این تکنولوژی جدید را در کشور فراهم کرده و در کلانشهرهایی مثل شیراز نیز با حمایت های  استاندار فارس و تعامل و نظر مثبت شهردار شیراز، شورای اسلامی شهر، تکنولوژی نسل پنجم ارتباطی (5G) در محدوده ارگ کریمخانی شیراز و در محوطه باز شهرداری مرکزی شیراز آغاز به کار کرده است که تحول دیجیتال ر فارس به شمار می رود و نقش مهمی در خدمات رسانی و مدیریت هوشمند شهری دارد.

سهرابی تاکید کرد: دسترسی به تکنولوژی نسل پنجم ارتباطی (5G) با برخورداری از سرعت بالا در رشد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر هوشمندسازی و اینترنت اشیا در کشور نیز نقش مطلوبی داردو

وی تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه با اداره کل فنی و حرفه ای فارس موجب تشکیل دپارتمان دیجیتال در استان فارس شده که فرصت فعالیت نیروی ماهری که بتواند جذب بازار کار حوزه دیجیتال شود را تقویت می کند.

کد خبر 1033168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha