ارسال بیش از ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش مقاله کوتاه اسلام ستیزی در کرمانشاه

اقبالی، گفت: بیش از ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش مقاله کوتاه اسلام ستیزی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه ارسال شدکه از این تعداد ۳۰ مقاله برگزیده برای چاپ در مجموعه مقالات پذیرش شدند.

 مسعود اقبالی معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ۱۰ مقاله اول به صلاحدید هیأت داوران به عنوان مقالات برگزیده همایش مقاله کوتاه اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در عصر حاضر انتخاب و ۱۰ مقاله دیگر با توجه به ارزش محتوایی به عنوان مقالات شایسته تقدیر معرفی شدند.

 

وی باشاره به اینکه توهین به مقدسات مسلمانان و اسلام هراسی پدیده جدیدی نیست، خاطر نشان کرد: انتشار کاریکاتورهای موهن، تهیه و انتشار فیلم‌های گوناگون، از نمونه‌های این راهبرد است. مسلمانان و رسانه‌های کشورهای اسلامی، نباید ناخواسته در مسیر اهداف استراتژیست‌های ضداسلامی غرب گام بردارند. 

 

اقبالی تصریح کرد: دشمنان سعی در بد جلوه دادن و اقتدارگرا بودن پیامبر و دین مبین اسلام داشته در صورتی که حضرت محمد (ص) به عنوان خانم الانبیا پیام‌آور مهربانی و محبت بوده و دین اسلام به هیچ عنوان به دنبال اقتدارگرایی نبوده است، و غرب زدگان و به ظاهر روشن فکران داخل کشور نباید با جریان‌های سیاسی افراطیون غربی همسو شوند.

 

معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با اشاره به تکریم تمامی پیامبران الهی در قرآن کریم افزود: این مهم نشان دهنده اهمیت قائل شدن دین مبین اسلام برای حضرت مسیح و موسی بوده و این ۲ پیامبر بزرگوار شخصیت والایی داشته و کتاب آن‌ها به عنوان کتاب نور در قرآن کریم معرفی شده است.

 

وی گفت: ضعف در نشان دادن شخصیت و سیره پیامبر به جهانیان یکی از دلایل احتمالی اسلام هراسی است ولی شخصیت والای حضرت محمد (ص) در انجیل و تورات به وضوح مشخص است، لذا توهین‌های اخیر به مقام ایشان کاملاً بی اساس و حتی به دور از یهودیت و مسیحیت تحریف شده کنونی است.

 

اقبالی تاکید کرد: مسلمانان و رسانه‌های کشورهای اسلامی ضمن اینکه باید به وظایف خود در قبال این اقدامات موهن عمل کنند، نباید ناخواسته در مسیر اهداف استراتژیست های ضد اسلامی غرب گام بردارند.

 

وی در پایان گفت: به نویسندگان ۲۰ مقاله مذکور از طرف دانشکده علوم قرآنی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

کد خبر 1033180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha