پیشکسوتان موسیقی خراسان شمالی تجلیل می شوند

همزمان با آیین پایانی جشنواره‌های موسیقی مقامی، جوان و نوجوان، پیشکسوتان موسیقی خراسان شمالی تجلیل می‌شوند.

«ابوالحسن حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری آیین پایانی جشنواره های موسیقی در خراسان شمالی گفت: 12 نفر از پیشکسوتان موسیقی استان شامل 7 پیشکسوت موسیقی مقامی و 5 پیشکسوت موسیقی سنتی، کلاسیک و ایرانی در دومین جشنواره موسیقی جوان و نوجوان خراسان شمالی و نخستین جشنواره مجازی موسیقی مقامی «تارآوا»، تجلیل خواهند شد.

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره ها فردا چهارشنبه در تالار گلشن بجنورد و طی دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، اظهارکرد: پاسداشت هنرمندان در عرصه های مختلف هنری، رسالتی است که در برنامه های مختلف به آن توجه شده است.

 

وی بیان کرد: در حوزه موسیقی سنتی، کلاسیک و مقامی پیشکسوتان بزرگی داریم که در جریان سازی حوزه موسیقی تاثیرگذار بوده اند و شاگردانی را تربیت کرده اند. 

 

حیدری با اشاره به این که در برنامه های متعددی که در سال های گذشته برگزار کرده ایم از پیشکسوت هایی همچون مرحوم «سهراب محمدی» و «جعفر بهرامی» تجلیل شده، خاطرنشان کرد: در این جشنواره نیز علاوه بر تجلیل از 12 پیشکسوت موسیقی استان، یادمانی برای مرحوم «سهراب محمدی» برگزار و از خانواده این استاد چیره دست  تقدیر به عمل خواهد آمد.

 


 

کد خبر 1033252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha