زنگ نیکوکاری ۱۳ اسفند در شبکه شاد نواخته می شود

حجت الاسلام عالیشاه گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، زنگ نیکوکاری امسال در هفته احسان و نیکوکاری همزمان با روز سیزدهم اسفند با همکاری آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد نواخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۱۲اسفند) در نشست«علیرضا سعدی پور» مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن قدردانی از تعامل شایسته نهاد تعلیم و تربیت استان با امداد برای حمایت از دانش آمزوان تحت پوشش، اظهار کرد: چهار قانون وراثت، محیط، قضا و تربیت در زندگی  هر فردی موثر است البته قانون تربیت بر سه قانون دیگر غالب است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: آموزش و پرورش در زندگی فرزندان ما نقش مهمی دارد؛ والدین و مسئولین باید به نهاد تعلیم و تربیت توجه ویژه داشته باشند چرا که کادرسازی برای نظام در این نهاد مقدس صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام عالیشاه به مبعث رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)اشاره کرد و گفت: هدف از بعثت تربیت بوده است؛ پیامبر آمد مردم را از گمراهی نجات دهد. آموزش و پرورش نیز عهده دار بحث تربیت وتعلیم دانش آموزان است. از این رو معلمی کار انبیاء است.

 

وی با بیان اینکه یک جمعیت ۱۳ هزار نفری جوان و با نشاطی تحت عنوان دانش آموز و دانشجو تحت حمایت امداد مازندران هستند، اظهار کرد: سیاست راهبردی امداد بحث توانمندسازی مددجویان است. آسیب ها در بیرون ایجاد می شود و کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان درصدد رفع و کاهش این آسیب های ناشی از فقر است. کمیته امداد متولی فقر نیست بلکه برای رفع مشکل فقرا کمک می کند.

 

به گفته حجت الاسلام عالیشاه 3دهک شامل 251هزار نفر از مردم استان  مازندران زیر خط فقر هستند. روزانه 13 گروه غذایی در 87نقطه استان قیمت گرفته می شود؛ بدین معنی که هر روز در حال قیمت‌گیری مواد غذایی هستیم  و دریافتیم که از ۴۵۰ هزار تومان تا 750 هزار تومان یک نفر در مازندران برای سیر کردن شکم خود به آن نیاز دارد. این سرانه ناچیز امداد برای سیر کردن شکم مددجویان کفایت نمی کند معتقدم خداوند به صورت ویژ کمک می کند که خجالت زده این قشر نشویم.

 

وی با تاکید براینکه اگر جزیره ای کار کنیم راهی از پیش نخواهیم برد، افزود: اگر ایران مهربانی را تشکیل دهیم می توانیم بهترین خدمت را به مددجویان و نیازمندان داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه 2هزار و 800یتیم و 8000 نفر در قالب طرح محسنین افرادی که مشکلات زیادی دارند مثل چند دانش آموزان و بیمار صعب العلاج و... دارند از خدمات مادی و معنوی امداد استان بهره مند می شوند، افزود: میانگین جمعیت خانواده اگر سه نفرباشد حداقل باید ۳ میلیون تومان درآمد داشته باشند در حالی که مستمری خانواده پنج نفر از این نهاد دریافت می کنند ۵۶۰ هزار تومان است که حتی شکم یک نفر را سیر نمی کند.

 

وی‌ به فعالیت مراکز نیکوکاری در 32اداره آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت :برای تسریع در امور خدمت رسانی به نیازمندان مراکز نیکوکاری نیز ایجاد شد و هم اکنون ۳۲۰مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، زنگ نیکوکاری امسال در هفته احسان و نیکوکاری همزمان با روز سیزدهم اسفند با همکاری آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد نواخته می شود.

 

وی اذعان کرد: امسال همچنین تلاش داریم بسته معیشتی به همراه عیدانه نقدی در اختیار جامعه هدف قرار داده می شود.

 

کد خبر 1033253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha