کشف ۷۴ درصد سرقت ها در خراسان جنوبی/ احکام قضایی در مورد سرقت‌ها بازدارنده نیست

دبیری با بیان اینکه برخی احکام قضایی در مورد سرقت‌ها بازدارنده نیست، گفت: بیشتر سرقت‌ها توسط سارقانی صورت می‌گیرد که بارها دست به سرقت زده‌اند و باید در قوانین برخورد با سارقان حرفه‌ای بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد رضا دبیری» امروز (۱۲ اسفند) در دومین نشست کارگروه پیشگیری از سرقت که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی جلسات متعددی به بررسی علل سرقت ها در استان پرداخته ایم و کمیسیون‌های پیشگیری و مقابله با سرقت در شهرستان‌ها فعال شده است.

 

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سرقت‌های مهم در این مدت ۱۷ درصد  و سرقت های خرد ۴۰ درصد رشد داشته است، اما ۷۴ درصد اموال سرقتی با همت و تلاش بی‌وقفه پلیس در این استان کشف شده است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: سهم وقوع سرقت در خراسان جنوبی با میانگین یک درصد در پایین‌ترین سطح کشور است اما همین میران هم برای این استان فرهنگی قابل قبول نیست.

 

دبیری با اشاره به اینکه سرقت سازمان‌یافته و خشن در استان نداریم،گفت: اما نگران شیب این نوع سرقت ها از استان های همجوار به سمت خراسان جنوبی هستیم که باید دستگاه ها اجرایی توجه لازم برای  اقدامات پیشگیرانه را داشته باشند.

 

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی احکام قضایی در مورد سرقت‌ها بازدارنده نیست، تصریح کرد: بیشتر سرقت‌ها توسط سارقانی صورت می‌گیرد که بارها دست به سرقت زده‌اند لذا باید در قوانین برخورد با سارقان حرفه ای بازنگری شود.

 

 وی بیان کرد: سرقت‌هایی که توسط سارق اولی‌ها انجام می‌شود، بیشتر جنبه معیشتی دارد که در این زمینه با همکاری برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های حمایتی تحت پوشش قرار گرفتند تا فعل سرقت برای آنان تبدیل به عادت نشود.

 

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی به مسئله اعتیاد  و تأثیر آن در وقوع سرقت ها اشاره کرد و افزود: بین ۶۵ تا ۸۰ درصد سرقت‌ها ناشی از معتادان مواد مخدر بوده است که باید دستگاه های متولی برای ترک معتادان همکاری کنند.

 

دبیری از افزایش گشت‌های پلیسی و گشت‌های رضویون (بسیج محلات) در ایام نوروز برای پیشگیری از سرقت در سطح استان خبر داد و گفت: برای کاهش سرقت در حوزه دستگاه‌های اجرایی با اجرای طرح هایی ضریب امنیت را ارتقا داده ایم اما حوزه‌های پیمانکاری ادارات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان ارتقای پایش تصویری برای ارتقای امنیت و شناسایی سارقان را مورد تاکید قرار دارد و افزود: پلیس در بحث شناسایی مالخرها وظیفه خود را انجام داده است اما در حوزه قضایی باید شعبه تخصصی در حوزه سرقت ایجاد شود.

کد خبر 1033261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha