عدم توجه به مبارزه با علف های هرز عملکرد مزارع گندم و جوی ارسنجان را کاهش می دهد

خادم الحسینی گفت: عدم توجه به مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جوی ارسنجان، موجب کاهش ۳۰ درصدی عملکرد مزارع این محصولات استراتژیک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «موید خادم الحسینی»، امروز (سه شنبه 12 اسفند) با اشاره به شروع مبارزه با علف‌های هرز گندم و جو در ارسنجان به خبرنگاران گفت: این اقدام در 6 هزار هکتار از مزارع گندم و جو ارسنجان به انجام خواهد رسید.

کارشناس مسئول حفظ نباتات  جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان افزود: این اقدام تا اواخر فروردین 1400 در این مزارع ادامه خواهد داشت و لازم است در اراضی این مبارزه شیمیایی انجام شود که 48 ساعت قبل از آغاز مبارزه هیچ بارندگی رخ نداده باشد، باد نوزد و دمای هوا نیز باید بالاتر از پنج درجه سانتیگراد باشد.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای مبارزه با علف های هرز و استفاده از سموم باید با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت کنند و در حال حاضر جهاد کشاورزی ارسنجان مشکلی برای تهیه سموم ندارد و تنها قیمت 2 برابری سم ممکن است کشاورزان را دچار کمبود بودجه کند.

خادم الحسینی تصریح کرد: عدم توجه به مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جوی ارسنجان، موجب کاهش 30 درصدی عملکرد مزارع این محصولات استراتژیک خواهد شد.

کد خبر 1033276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha