مشهد به عنوان اولین شهر دوستدار آب در کشور انتخاب شد

پس از بررسی ها، مشهد با کسب امتیاز بالا از شاخص های تعیین شده توسط کمیسیون ملی یونسکو- ایران (زیرساخت، فرهنگ و هنر، حقوق شهروندی و آموزش) مشهد به عنوان اولین شهر دوستدار آب مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، شهر مشهد دومین کلانشهر بزرگ ایران در دشت بحرانی مشهد قرار دارد، موقعیت استراتژیک مشهد، منابع محدود آن، جمعیت بالای ساکن و زائرین این شهر و قرارگیری آن در منطقه خشک با خشکسالی های پی در پی سبب شده است، اهمیت تامین آب این شهر در اولویت کار مدیران شهری و ملی قرار گیرد.

 

اقدامات گسترده مدیران شهرداری، اساتید دانشگاه و سازمان های مردم نهاد در هم اندیشی ها و اتخاذ تصمیم ها، فعالیت های درخشانی را در حفظ و فرهنگ سازی این نعمت الهی رقم زده است، عمده فعالیت های شهری سبب شد تا شهر مشهد به عنوان کاندیداتوری شهر دوستدار آب انتخاب شود.

 

در این پروژه شهرداری مشهد ماموریت یافت تا پس از جمع آوری گزارش های اجرایی از ارگان های ذی ربط، درخواست نامه های مرتبط با این موضوع را تکمیل و به کمیسیون یونسکو-ایران ارسال کند، این پروژه با همکاری شرکت آبفا و با مشارکت سایر نهادهای مرتبط با آب با اقدامات لازم در راستای برندسازی شهر مشهد آغاز شده و بنابرآن است ارتقاء و ممیزی فعالیت ها در این زمینه افزایش یابد.

 

پس از بررسی این موضوع این شهر با کسب امتیاز بالا از شاخص های تعیین شده توسط کمیسیون ملی یونسکو- ایران (زیرساخت، فرهنگ و هنر، حقوق شهروندی و آموزش) مشهد به عنوان اولین شهر دوستدار آب مورد پذیرش قرار گرفت.

 

شهر دوستدار آب به شهری اطلاق می شود که به مسائل آب در ابعاد گوناگون اهمیت داده و شهروندان علاوه بر دسترسی آسان به آب سالم؛ ارزش آن را درک می کنند، در این شهر ارگان های ذی ربط در سه بخش علمی، فرهنگی و اجرایی آب اهتمام می ورزند.

 

شهر دوستدار آب، پروژه ای از طرح های سازمان یونسکو است که این شاخص ها را در بر می گیرد. گفتنی است که کمیته آب شناسی (IHP) در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۱ این طرح را به عنوان طرح جهانی معرفی کند لذا لازم است به منظور حفظ دستاورد و صیانت از منابع آبی تمامی نهادهای تاثیرگذار در این امر همکاری لازم را با تیم مدیریت شهری داشته باشند.

کد خبر 1033283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha