هرگز نمی توانیم تعلیم و تربیت را به تلویزیون و فضای مجازی بسپاریم

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مسئول تربیت معلمان هستند، گفت: هیچ وقت نمی توانیم تعلیم و تربیت را به تلویزیون و فضای مجازی بسپاریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی»، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از مربیان امور تربیتی و پرورشی که به صورت مجازی از شبکه شاد پخش شد، گفت: خداوند انسان را برای هدف هایی آفریده است و فرموده انسان را بیهوده نیافریده ایم و برای اهداف بلند خلق کرده ایم.

 

وی افزود: این انسان که بار سنگین امانت را به دوش می کشد به تعبیر قرآن وقتی به دنیا می آید، هیچ نمی داند و این انسان که این همه بار مسئولیت دارد در ابتدا تهی است.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انسان موجودیت بالقوه ای دارد که باید بالفعل رسد. صفت انسان توحیدی است تا به درجات عالی برسد تا به درگاه عبودیت نازل شود.

 

وی با بیان اینکه خداوند اولین مربی انسان است، گفت: پروردگار پیامبران را فرستاد تا به آنها تعلیم دهند تا این موجودیت بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

 

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه هستی برای تربیت است تا انسان به درجات عالی برسد، تصریح کرد: همه اهداف هستی منحصرا تربیت را پشتیبانی می کنند و چرخه هستی بر مدار تربیت می چرخد.

 

وی با بیان اینکه کار مربیان پرورشی و امور تربیتی بزرگ و خطیر است، گفت: این مسئولیت در عین حال که خطیر و بزرگ است، پرخطر نیز به شمار می آید. اگر در مسیر درست باشد به اهداف الهی نزدیک می شویم و اگر نادرست باشد، شیطان در امور تربیتی اختلال پیش می آورد.

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امور تربیتی پایان ندارد، گفت: باب مفتوحی است که عرصه بی نظیر خلاقیت و اندیشه های ناب علمی باشد که آنها در خدمت تربیت هستند.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هر دانشی که وجود دارد می توان در امور تربیتی جای داد. بنده با همه اعتقادم به امور تربیتی حرف می زنم و خوشحالم در دوره کرونا فعالیت ها تعطیل نشد و کارها با خلاقیت پیش رفت.

 

وی با تاکید بر اینکه ما در امور تربیتی ضامن تربیت هستیم، گفت: همه ابزارها و امکانات و فرصت ها یک کارکرد بیشتر ندارد تا به امور تربیتی کمک کنند و به اهداف نزدیک تر شویم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: هیچ وقت نمی توانیم تعلیم و تربیت را به تلویزیون و فضای مجازی بسپاریم. معلمان و مربیان پرورشی تربیتی مسئول تربیت هستند.

کد خبر 1033288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha