برنامه های مسجد جمکران در جشن های ماه ربیع الاول

راه‌اندازی نمایندگی مسجد جمکران در تهران و مرکز فرهنگی- هنری گل نرگس ویژه کودکان، برپایی کنگره شعر مهدویت به سه زبان از جمله شاخص ترین برنامه های ایام ربیع مسجد جمکران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسجد جمکران در آستانه جشن های ماه ربیع الاول و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) ویژه برنامه های این ایام در قم و دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تهران را اعلام کرد. برنامه های سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) همزمان با 12 بهمن (هشتم ربیع الاول) آغاز می شود.

 

گردهمایی 5 هزار نفری دانشجویان در مسجد جمکران
مراسم دعای توسل با حضور محمود کریمی و سخنرانی حجت الاسلام گنجی به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) 11 بهمن برگزار می شود.


برنامه سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) روز 9 ربیع 12 و 13 بهمن در مسجد جمکران با میزبانی 5 هزار دانشجوی سراسر کشور برگزار می شود. طی این دو روز برنامه های آموزشی برای دانشجویان با عنوان "مهدی یاوران" برپا می شود و عصر پنجشنبه با قرائت بیعت نامه ای با حضور آیت الله مکارم شیرازی و سخنرانی حجت الاسلام پناهیان این برنامه به پایان می رسد.

 

راه اندازی "مرکز فرهنگی- هنری گل نرگس" ویژه کودکان
راه اندازی "مرکز فرهنگی- هنری گل نرگس" ویژه کودکان 15 بهمن یکی دیگر از برنامه های دهه فجر مسجد جمکران است. به همین مناسبت برنامه " شکوفه های نور" با هدف آشنایی کودکان با مفاهیم انقلاب اسلامی و شخصیت امام زمان(عج) برگزار می شود. کودکان 6 تا 9 سال از ساعت 10 در این مکان در محل مسجد جمکران گرد هم آمده و بین آنها هدایا و بسته های فرهنگی مناسب توزیع می شود.

 

گشایش "مرکز فرهنگی اردوهای دانش آموزی" 15 بهمن
این مرکز که به وسعت 800 متر مربع بین در 3 و 4 مسجد جمکران واقع شده است بعد از نماز ظهر و عصر 15 بهمن به طور رسمی افتتاح و در روز سه شنبه برنامه ویژه دهه فجر نیز برگزار می شود.


چهارشنبه شب نیز به پاس قدردانی از زحمات حضرت امام راحل و همه کسانی که برای تحقق انقلاب اسلامی جانفشانی کردند برنامه جشنی با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه برگزار می شود و علاوه بر تواشیح و مولودخوانی مراسم دعای توسل توسط حاج علی قربانی اجرا می شود و در پایان با برگزاری مسابقه ای به 14 نفر از برگزیدگان حواله سفر به کربلای معلی اهدا می شود.
همایش "مفتاح" با حضور جمعی از دانش آموزان در مسجد جمکران 20 بهمن در شبستان غربی مسجد از ساعت 19 برگزار می شود.

 

اعلام فراخوان برپایی همایش دوسالانه "کتاب مهدویت"
برگزاری همایش ملی دوسالانه " کتاب مهدویت" در چهار بخش پژوهش و تحلیل، عمومی، ادبی و ویژه آثار فاخر در حوزه مهدویت در رسانه ها از سال 80 تا 90 مورد بررسی قرار می گیرد که فراخوان آن به زودی اعلام و در این همایش از 3 ناشر برگزیده فعال در حوزه مهدویت نیز تقدیر می شود.

 

علاقه مندان برای شرکت در این همایش می توانند آثار تألیفی، ترجمه و یا تصحیحی خود را به دبیرخانه همایش به نشانی قم، خیابان شهید کاظمی، کوچه 28 ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی www.ketab313.ir که به زودی راه اندازی می شود، مراجعه کنند. همچنین مراسم تقدیر از برگزیدگان در 8 تیرماه 91 در قم برگزار می شود.

 

مقدمات طرح ملی اردوی آموزشی ویژه دانش آموزان سراسر کشور با عنوان "اردوی 313" در دست بررسی است که در آینده اجرایی می شود.

 

برپایی کنگره شعر مهدویت به سه زبان در آینده نزدیک
فراخوان برپایی "نخستین کنگره سراسری شعر مهدوی" در آینده نزدیک برگزار می شود. کنگره به سه زبان فارسی، عربی و آذری توسط دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در تهران برگزار می شود و شاعران و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33332552 تماس بگیرند و یا آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی adabmahdavi@gmail.com ارسال و مراسم اصلی این کنگره در تهران و قم برگزار می شود.

 

فعالیت های ویژه دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تهران
این دفتر ویژه این ایام سه کار را برعهده دارد که برگزاری مسابقه کتابخوانی" 40 جرعه امید" از جمله آن هاست و عزیزان علاقه مند می توانند با تهیه کتاب از طریق دفتر نمایندگی مسجد در استان تهران به قیمت نیم بها و پر کردن پرسشنامه تا روز تولد حضرت زهرا(س) در این مسابقه شرکت کنند و قرعه کشی این مسابقه در دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تهران در 13 رجب برگزار و به 20 برگزیده سفر کربلا، سوریه و یا مشهد اهدا می شود و به 20 نفر نیز هدایای نفیس اعطا می شود.

 

شماره حساب دفتر نذورات مسجد جمکران
راه اندازی واحد خواهران و کتابخانه تخصصی "مهدویت" در دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تهران ایام دهه فجر یکی از شاخص ترین برنامه های این ایام است. برای این کتابخانه تخصصی تا کنون تا سقف 5 هزار کتاب تدارک دیده شده است و فاز اول آن راه اندازی شده و علاقمندان می توانند برای مطالعه این کتب از فضای کتابخانه بهره ببرند و در آینده نزدیک بخش امانی کتابخانه نیز فعال می شود.


راه اندازی پایگاه پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره ای جوانان در مسجد جمکران از جمله تسهیلاتی است که مسجد جمکران برای رفاه بیشتر پژوهشگران، مححقان و دانش پژوهان راه اندازی کرده است. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مسجد جمکران مراجعه کنند.


شهروندان تهرانی می توانند هدایا و نذورات خود را تنها از طریق دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران که در خیابان پیروزی ایستگاه صد دستگاه واقع شده است، ارائه دهند و هر مرکز یا محلی جز این دفتر مجاز به دریافت نذورات و هدایا نیست.

 

شهروندان تهرانی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفتر نمایندگی مسجد جمکران در تهران با شماره 33951470 تماس بگیرند و یا هدایا و نذورات خود را به حساب سیبا 0111111313002 نزد بانک ملی شعبه مرکزی قم و یا حساب ارزی 20313 نزد بانک ملی شعبه مرکزی قم واریز کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 103331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha