شناسایی تعدادی مورد مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته در کردستان

رضاعی از شناسایی تعدادی مورد مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته در کردستان خبر داد و گفت: باید ورود و خروج مسافران در مرزهای استان کنترل شود و مسافران مورد تست کرونا قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان (12 اسفندماه) در جلسه ستاد کرونای استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: چهار مورد مشکوک به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کردستان شناسایی شد که دو مورد آن قطعی اعلام شد.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد سه مورد در شهرستان سقز و یک مورد در سنندج شناسایی شدند، افزود: مسافران ورودی مرز بابد دو هفته در مرز قرنطینه شوند که باید براساس دستور ستاد کرونا اداره کل راه و شهرسازی کردستان نسبت به ایجاد مکان قرنطینه در مرز اقدام کند.

 

وی خاطر نشان کرد: طی چند روز اخیر یک‌هزار نفر از ایرانیان شاغل در عراق به داخل کشور بازگشتند و تا آخر سال نیز این آمار افزایش می‌یابد و قطعا امکان ایجاد فضای قرنطینه برای مسافران ورودی به داخل کشور در مریوان وجود ندارد و بهترین گزینه ممنوعیت ورود مسافران ایرانی و خارجی از مرزهای ایران است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان همچنین خواستار خودداری مهمانسرای ادارات از پذیرش مهمان شد.

 

مسافران ایرانی در مرز باشماق تحت کنترل قرار می‌گیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: مسافران ایرانی که از طریق مرزهای کردستان وارد کشور می‌شوند تحت کنترل و انجام تست کرونا قرار می‌گیرند و افرادی که تست کرونای آنها مثبت باشد برگشت داده مب‌شوند.

 

ابراهیم قادری با اشاره اینکه بیش از 10 مورد بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در کردستان داریم که تست آنها به تهران ارسال شده است، افزود: یک‌هزار و 900 دُز واکسن کرونا به کردستان وارد شده که اولویت با پرسنل بیمارستان بخش کرونا است.

وی اضافه کرد: ۷۱۰ تیم مشترک سپاه و دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون عمومی آماده هستند که ۵۰ نفر روز کار انجام می‌دهند.

 

 

کد خبر 1033337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha