فرهنگ انفاق و خدمت به محرومین یک نعمت بزرگ الهی است/ فعالیت های خیریه مسجد محور شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خدمت به دیگران و رفع مشکلات و حوائج دیگر انسان ها توفیق و نعمت بزرگ الهی است، گفت: دغدغه کمک و خدمت به نیازمندان و محرومان جامعه یکی از نشانه های تکامل انسان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بعداز ظهر امروز(۱۲ اسفند) در دیدار صمیمانه مسئولان موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد این استان، اظهار کرد: یکی  از نشانه های تکامل انسان این است که از فکر  خود بیرون آمده و  در پله ای بالاتر  دغدغه دیگران و کمک به دیگران را داشته باشد.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  گفت: اگر انسان در جایگاه فکری قرار بگیرد که از منیت بیرون بیاید، به سمت تکامل گام بر می دارد، خیلی از افراد تمکن  مالی خوبی دارند اما گرفتار این منیت هستند و تنها خود را می بینند  و نسبت به انسان های محتاج و نیازمند بی تفاوت هستند.

 

وی با بیان اینکه  خدمت به دیگران و رفع مشکلات و حوائج دیگر انسان ها توفیق و نعمت بزرگ الهی است، یادآور شد: در روایات داریم که از این نعمت خدمت به دیگران نباید خسته شد، یکی از آفت هایی که در کار خدمت به مردم و نیازمندان وجود دارد،  نمایاندن خود است، اگر در این کار، نیت خدایی و رنگ خدایی وجود داشته باشد هر چند که میزان اندکی کمک شود باز هم  سرنوشت انسان را به سوی سعادت اخروی و دنیوی تغییر می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه دغدغه مندی فقرا و کمک به نیازمندان کاری الهی است، ابراز کرد: این یک توفیق الهی است که شما عزیزان دغدغه اجتماعی داشته باشد و  در راه خدا گام بردارید و نعمت ارزشمندی است و باید قدر آنرا دانست.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در شرایط کرونایی و کمک های خیرین به افراد آسیب دیده از کرونا، فرد داشتیم که چندین بار مورد کمک قرار گرفته و فرد هم داشتیم که از این کمک ها بهره مند نشده است، این امر به دلیل این است که سامانه یکپارچه‌ای در راستای هدفمند کردن و ساماندهی کمک های ارائه شده به نیازمندان وجود ندارد و باید یک سازماندهی صحیح با تجمیع اطلاعات همه موسسات و سازمان های مردم نهاد ایجاد شود.

 

وی بیان کرد: این حرکت در استان ایلام شروع شده است، نهادهای حکومتی مانند کمیته امداد، بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان کمک های خوبی به افراد آسیب دیده از کرونا کردند و تلاش آنها بر این بود که از طریق گروه های جهادی کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند اما در برخی موارد هم  موازی کاری در ارائه خدمات انجام می شود که باید از این حالت جزیزه ای خارج و کمک ها به صورت تجمیعی و متمرکز توزیع شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه توزیع کمک ها باید محله محور و مسجد محور باشد، ابراز کرد: هر جا و هر محله ای که امام جماعت و مساجد پای کار بودند شاهد سازماندهی درست کمک های ارائه شده و همچنین افزایش کمک ها بودیم، البته باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات افراد نیازمند جامعه با کمک خیرین مرتفع شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دغدغه های فرهنگی و معنوی از جمله مهم ترین اولویت های مهم در سطح جامعه است، گفت: باید فضایی ایجاد شود  که هر کسی به اندازه توانمندی که دارد کمک کند هر چند اندک باشد و فرهنگ انفاق و کمک به نیازمندان در سطح جامعه نهادینه گردد.

 

وی ابراز کرد: می توان در صورت همکاری ادارات و نهادهای دولتی، یک زمین برای ساخت مجموعه ای متمرکز برای استقرار موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد تهیه کرد و یک مجموعه ای با حضور موسسات خیریه ایجاد کرد که همه موسسات بتوانند در این مجموعه مستقر شوند تا دیگر موسسات خیریه دغدغه ساختمان و اجاره بها و سایر هزینه ها را نداشته باشند.

 

امام جمعه ایلام در با بیان اینکه کمک دانشگاه علوم‌پزشکی در راستای کمک به بیماران و  حضور تیم های پزشکی خیریه در استان بسیار ارزشمند است، ابراز کرد: یکی از این موسسات، موسسه محکم بود که در زمینه تامین هزینه های درمانی بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج و هزینه های جراحی در سطح استان کمک های بسیار خوبی انجام داد که بسیار ارزشمند بوده است و خیلی از مشکلات جدی در حوزه  درمان افراد نیازمند با حضور و خیرخواهی پزشکان متعهد استان  و حضور پزشکان موسسه محکم رفع شده است.

 

گفتنی است در این نشست مدیران موسسات خیریه و سازمان های خیریه مردم نهاد دیدگاه ها و دغدغه های خود را در زمینه های مختلف کمک به محرومین و نیازمندان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در میان گذاشتند.

کد خبر 1033368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha