رقابت انتخاباتی توام با اخلاق مداری

انتخابات فرصتی برای نمایش دموکراسی و انتخاب بهترین ها برای مدیریت بخش های مختلف شهری و روستایی است که کوچکترین بخش آن انتخابات شورای های اسلامی و بزرگترین رویداد، انتخابات ریاست جمهوری است که در تمامی مراحل رقابت به اخلاق نیاز است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، روزهای پایانی امسال مثل سال گذشته رنگ و بوی انتخاباتی گرفته تا اینکه یک بار دیگر دموکراسی را به نمایش بگذارد و مشارکت مردمی برای سرنوشت شهر و روستا و کشور خود رقم بخورد.

 

انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره رایست جمهوری، فرآیند آن این روزها شروع شده و خردادماه سال آینده نیز شاهد نتایج رقابت و نمایش مردم سالاری دینی خواهیم بود.

 

انتخابات فرصتی برای نمایش دموکراسی و انتخاب بهترین ها برای مدیریت بخش های مختلف شهری و روستایی است که کوچکترین بخش آن انتخابات شورای های اسلامی و بزرگترین رویداد، انتخابات ریاست جمهوری است که در تمامی مراحل رقابت به اخلاق نیاز است.

 

اخلاق در رقابت انتخاباتی یک مسئله مهم برای دموکراسی و رقابت سازنده محسوب می شود و در مملکت اسلامی ما این مهم باید با نگاه ویژه مورد توجه باشد تا اینکه نامزدهای انتخاباتی به جای تخریب همدیگر، برنامه های خود را اعلام کنند، و رفتارهای غیراخلاقی را از خود دور کنند.

 

وجود قوانین محکم و بازدارنده نقش مهمی در پیشگیری از بداخلاقی ها خواهد داشت، پس علاوه بر اینکه باید فرهنگ این موضوع را نهادینه کنیم، به شرایط بازدارنده نیز باید توجه کنیم که حاشیه امن در این خصوص ایجاد نشود.

 

*اخلاق انتخاباتی باید تقویت شود

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه بزرگان کشور مثل رهبر معظم انقلاب چندین بار نسبت به رعایت اخلاق توصیه کرده اند، گفت: اخلاق انتخاباتی باید تقویت شود.

 

حجت الاسلام «محمدتقی رهبر» با اشاره به اینکه برخی از بداخلاقی ها در جامعه فراگیرشده، خاطرنشان کرد: این بداخلاقی ها متناسب با شرایط جامعه اسلامی نیست و باید بداخلاقی ها اصلاح شود.

 

وی ادامه داد: بد اخلاقی ها در انتخابات آبرو ریزی برای یک منطقه و کشور است و باید این مسائل در انتخابات ها مدیریت شود.

 

* ضرورت اخلاق در انتخابات

 

امام جمعه فریدن با اشاره به اینکه رقابت سالم در انتخابات ضرورت دارد، گفت: اخلاق در انتخابات یک اصل و اساس در رقابت های بین کاندیدها است.

 

حجت الاسلام «اسماعیل سیاوشی» ادامه داد: رقابت سالم، با شکوه و حضور خوب مردم توام با اخلاق یک افتخار برای کل کشور خواهد بود که از این رو باید این مقوله در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه پایبندی به اصول اخلاقی یک اساس و ضرورت است، خاطرنشان کرد: مبانی دینی و اعتقادی همواره تاکید بر رعایت اخلاق دارند و باید نامزدهای انتخاباتی این مسائل را آموزش ببینند و دقت کنند.

کد خبر 1033403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha