قیمت رمز ارزها بر اساس عرضه و تقاضا در بازار شکل می‌گیرد

رضایی درخصوص پشتوانه رمزارزها توضیح داد: قیمت رمز ارزها بر اساس عرضه و تقاضا در بازار شکل می‌گیرد. این رمز ارزها اعتباری هستند لذا اکثر کشورها در این رابطه یا سکوت کرده‌اند و یا به عبارتی این نوع از مبادله را ممنوع اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضایی، کارشناس اقتصاد دیجیتال درخصوص پشتوانه رمزارزها توضیح داد: قیمت رمز ارزها بر اساس عرضه و تقاضا در بازار شکل می‌گیرد. این رمز ارزها اعتباری هستند لذا اکثر کشورها در این رابطه یا سکوت کرده‌اند و یا به عبارتی این نوع از مبادله را ممنوع اعلام کرده اند. از ۴۲ ایالت‌ آمریکا ۱۱ ایالت رمز ارزها را پذیرفته اند.

 

او با بیان اینکه کشوری را نداریم که در این خصوص اعلام قانونی کرده باشد گفت: این ارز به صورت مجازی است، بیش از شش هزار رمز ارز در دنیا داریم که ۷۰ درصد ارزش بازار در اختیار بیت کوین است. با تصمیم شرکت‌های بزرگ قیمت‌ها می‌تواند بسیار افزایش پیدا کند و همین طور می تواند کاهش پیدا کند.

 

کارشناس اقتصاد دیجیتال با اشاره به اینکه در حوزه رمزارزها نمی توان به تحلیل های تکنیکال اتکا کرد اظهار داشت: ارز گرام می‌خواست توسط تلگرام عرضه شود اما خیلی از افراد در بازه زمانی که عرضه اولیه صورت گرفت، پیش‌بینی می‌کردند که صعود خواهد کرد و بسیار رشد می کند و لذا آن را خریداری کردند.

 

او ادامه داد: ایران تحریم شده بود و دوستان ما با شور و اشتیاق با حساب‌های خارجی ارز خریداری کردند، بعد از دوسال پول‌های بلوکه شده قرار بود در آینده عرضه شود اما یک دفعه با تصمیم ترامپ و ممنوع و تحریم کردن تلگرام کل این پروژه منحل شد.

کد خبر 1033434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha