کمک ۱۱ میلیارد تومانی گیلانی ها به نیازمندان در جشن نیکوکاری

اهرابی از کمک ۱۱ میلیارد تومانی مردم خیر گیلان به نیازمندان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: کمیته امداد گیلان تاکنون چند صد تبلت را با کمک خیران تهیه و به دانش‌آموزان محروم اهدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس اهرابی» شامگاه (سه‌شنبه، 12 اسفند) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران از اقدامات کمیته امداد گیلان در حمایت از قشرهای محروم در دوران شیوع ویروس کرونا سخن گفت و اظهار داشت: کمیته امداد گیلان تاکنون چند صد تبلت را با کمک خیران تهیه و به دانش‌آموزان محروم اهدا کرده است.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه مردم نوع‌دوست ایران اسلامی سال‌هاست در پایان سال و در قالب جشن نیکوکاری به یاری خانواده‌های محروم می‌شتابند عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا نحوه برگزاری جشن نیکوکاری هم متأثر از آن شد و نتوانستیم این جشن را در مدارس برگزار کنیم اما با تمام این‌ها مردم خوب پای کار آمدند.

 

اهرابی با تاکید بر اینکه امسال نیز همانند سال گذشته مراسم جشن نیکوکاری در مدارس برگزار نمی‌شود تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از قبل خود را برای این شرایط آماده کرده و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است از طرفی شماره حساب‌های مدارس هم برای شرکت در جشن نیکوکاری به والدین محصلان داده شده است.

 

وی از توزیع کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری بین دانش‌آموزان محروم استان گیلان و کمک به محصلانی که در امر ادامه مباحث آموزشی خود در فضای مجازی مشکل دارند خبر داد و اضافه کرد: خرید و تهیه تبلت و گوشی‌های تلفن اندروید که در دوران شیوع ویروس کرونا یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان است در دستور کار کمیته امداد گیلان قرار داشته و دارد.

 

* کمک ۱۱ میلیارد تومانی مردم نوع دوست گیلان به نیازمندان در جشن نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه این نهاد در داخل استان چندین هزار دانش‌آموز تحت پوشش دارد افزود: جشن نیکوکاری از روز 12 اسفند شروع شده و به صورت نمادین تا 15 اسفند ادامه دارد از طرفی کمیته امداد برای برگزاری این سنت حسنه از ظرفیت فضای مجازی جهت افزایش مشارکت بیشتر مردم خیر و نیکوکار استفاده می‌کند.

 

اهرابی استفاده از کارت‌های بانکی به جای پول نقد توسط مردم را موضوعی که در سال‌های اخیر به ویژه با شیوع کرونا به خوبی جا افتاده و همگانی شده است اعلام کرد و گفت: نیکوکاران و خیران می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #۰۱۳۸۸۷۷ و یا واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۳۱۹۲۴۱ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۸۷ نزد صندوق امداد ولایت گیلان، کمک‌های خود را واریز کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی کمیته امداد گیلان کمک‌های جشن نیکوکاری به سرعت و در اسرع وقت در اختیار خانواده‌ها، فرزندان ایتام و محسنین و دانش‌آموزان محروم استان قرار می‌گیرد عنوان کرد: کمیته امداد گیلان از ظرفیت خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری و شورای ذکات استان گیلان برای شناسایی نیازمندان هم استفاده می‌کند.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان از کمک 7 میلیارد و 400 میلیون تومانی مردم نوع دوست استان به نیازمندان در سال 98 سخن گفت و تصریح کرد: چشم‌انداز ما برای امسال روی 14 میلیارد تومان بود که تاکنون با این همه فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی نزدیک به 11 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی جمع‌آوری و محقق شده است.

 

اهرابی با بیان اینکه مردم کمیته امداد استان گیلان را امین خود می‌دانند و برای کمک به نیازمندان و شرکت در جشن‌های خیریه و نیکوکاری در همه حال پای کار آمده‌اند افزود: کمیته امداد بال مهربانی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم هم این نهاد انقلابی و حمایتی را به عنوان بال مهربانی نظام قبول داشته و دارند.

 

*جمع‌آوری افزون بر 30 میلیارد تومان در گیلان برای کمک به ایتام

وی حوزه اکرام کمیته امداد را که ایتام و فرزندان محسنین را شامل می‌شود نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: همین امسال در بحث اکرام و محسنین بالای 30 میلیارد تومان در گیلان جمع‌آوری شد و مردم نوع دوست و نیکوکار ما می‌توانند کمک‌های خود به فرزندان محسنین که والدین آن‌ها بیمار بوده و توانایی اقتصادی و مالی ندارند را در طول سال انجام بدهند.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان تهیه و توزیع چند صد تبلت اهدایی مردم خیر و نیکوکار بین دانش‌آموزان محروم را برای کمک به روند تحصیل آن‌ها نمونه‌ای از دریای مهربانی مردم استان گیلان خواند و ابراز داشت: حتی پرسنل و کارمندان برخی دستگاه‌ها و شرکت‌ها هم جمع شده‌اند و با خرید تبلت به یاری دانش‌آموزان محروم ما شتافتند.


اهرابی شناسایی و احصاء دانش‌آموزان نیازمند به دستگاه‌های هوشمند و تبلت در استان گیلان به همت کمیته امداد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مورد اولویت گذاشته‌ایم به این ترتیب که برخی خانواده‌ها چند فرزند مدرسه‌ای دارند بنابراین اول کمک به این خانواده‌ها را در دستور کار قرار دادیم و گوشی‌های تبلت را به آن‌ها رسانده‌ایم.

 

کد خبر 1033466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha