ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

هاشمیان گفت: باید جلوی ساخت و سازها در مسیر رودخانه ها و حریم رودخانه ها گرفته شود و حتی ساخت و ساز یک واحد در این محل ها اضافی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی هاشمیان» صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در همایش «روز ملی آب» اظهار کرد: باید تدبیری در آب منطقه ای  اندیشیده شود که در خشکسالی و ترسالی و بروز سیلاب استان گلستان دچار آسیب نشود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان به ضرورت فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید از مشکلات تامین آب و ذخایر آبی آگاه باشند.

 

هاشمیان ابراز داشت: ممنوعیت کشت شالی برداشته شده است و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود و به خشکه کاری و روش های جدید روی بیاوریم.

 

وی افزود: حمله برخی از سودجویان به منابع طبیعی باعث شده که ذخایر روی زمین و زیر زمین ما تخریب شود و در گرگان احساس ریزگرد داریم و در فصل تابستان شاهد گرد و غبار هستیم.

 

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: ریزگردهای خلیج گرگان نیز شورزاری است و در آینده باعث آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی می شود و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

 

هاشمیان به استفاده از ظرفیت مردمی برای افزایش بهره وری آب تاکید کرد و گفت: می توانیم از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ها و غیره برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم استفاده کنیم.

 

وی ابراز داشت: می توانیم با استفاده از سمن ها و تشکل های مردمی اقدامات بازدارنده را در سطح استان پیگیری کنیم و حاضر هستیم جلسات مشترکی در این زمینه با حوزه آب و منطقه ای برگزار کنیم.

 

رئیس کل دادگستری گلستان متذکر شد: باید جلوی ساخت و سازها در مسیر رودخانه ها و حریم رودخانه ها گرفته شود و حتی ساخت و ساز یک واحد در این محل ها اضافی است.

 

 

 

 

کد خبر 1033484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha