ضرورت رصد مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ توسط شهرداران و دهیاران

توفیقی گفت: مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ به ویژه از سوی شهرداران و دهیاران باید به صورت دائمی مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «داوود توفیقی» صبح امروز(چهارشنبه، 13اسفند) در جلسه تخصیص آب کشاورزی و  کارگروه پسماند اظهار کرد: نوبت دهی آب کشاورزی به اجبار است و باید به درستی انجام شود.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا افزود: تمام هدف ما از تشکیل این جلسات قبل از سال زراعی این است که تمام مشکلات را در این زمان باقی مانده رفع کنیم تا مشکلات گذشته دوباره بروز نکند.

 

وی گفت: صومعه‌سرا یکی از قطب‌های تولید برنج در سطح استان است و باید مسئولان مربوطه به کشاورزان و اقتصاد شهرستان کمک کنیم تا کشاورزان محصولات خوبی در سال زراعی جدید برداشت کنند.

 

توفیقی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات کارگروه پسماند از سوی دستگاه‌ها الزامی است تصریح کرد: اولویت اصلی، کاهش تولید زباله در سطح شهرستان است.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا برخی اقدامات فرهنگی و پاکسازی مناطق توسط سمن‌های مردم نهاد متوقف شده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جامعه مردم و مسئولان باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند اظهار کرد: موضوع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ به ویژه از سوی شهرداران و دهیاران باید به صورت دائمی مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

 

توفیقی خواستار جمع‌آوری زباله و رسیدگی از سوی دهیاران در روستاها شد و افزود: فرهنگ‌سازی و تمرکز بر آموزش و فعالیت فرهنگی در خصوص مدیریت پسماند، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به رهاسازی زباله از سوی برخی اصناف در معابر عمومی و حاشیه خیابان‌ها گفت: شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی باید نظارت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید از ریختن زباله‌های بهداشتی همانند ماسک و دستکش در این ایام در سطح معابر جدا خودداری کنند خاطرنشان کرد: برای ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا پروتکل‌های بهداشتی نیز باید رعایت شود.

 

 

کد خبر 1033493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha