۶ آرايشگاه به دليل عدم رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي در جهرم پلمب شدند

رحمانیان از صدور ۱۶ اخطاریه و همچنین پلمب و تعطيلی چهار آرايشگاه زنانه و ۲ آرايشگاه مردانه به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرستان جهرم خبر داد.

«محمد رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به تجمع افراد در آرايشگاه ها  و خطرناک بودن محيط آنجا برای انتقال سريع ويروس كرونا گفت: حضور افراد در محیط سربسته و قرار گرفتن آنها در كنار هم شرايط را براي ابتلا افراد به ويروس کرونا  آسان و دو چندان می كند؛ بنابراین اجازه ندهید محیط آرایشگاه شلوغ شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به نزديک بودن به سال جديد و برگزاری مراسم های عروسی؛ صاحبان سالن های آرايشی مراجعات زيادی دارند، افزود: برای حفظ سلامتی افراد و پيشگيری از شيوع بالای بيماری در شهرستان،  می بايست نوبت دهی به مشتريان در آرايشگاه ها بر اساس فواصل زمانی و به صورت نوبت دهی تلفنی بوده و از تجمع افراد در اين مكان ها به جد جلوگيری شود.

 

وی با اشاره به صدور ۱۶ اخطاریه و همچنین پلمب و تعطيلی چهار آرايشگاه زنانه و ۲ آرايشگاه مردانه در ۲ هفته گذشته در شهرستان جهرم گفت:  علت پلمب شدن اين تعداد از آرايشگاه ها، تجمع بيش از حد مشتريان بر اساس محيط آرايشگاه، عدم فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نكردن از ماسک بوده است. 

 

رحمانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر به علت شيوع ويروس جهش يافته انگليسی در كشور و  مشاهده آن در استان فارس، استفاده از ۲ ماسک سه لايه به خصوص در محيط های شلوغ و سربسته توصيه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه انجام تاتو بدون داشتن مجوز از سازمان فنی حرفه ای و آموزشگاه بهداشت اصناف در آرايشگاه های زنانه از ديگر علت های پلمب شدن آنها بوده است، خاطرنشان کرد: در اپيدمی كرونا انجام تاتو، پدیکور و مانیکور كه ارتباط مستقیم با رعایت بهداشت دارند ممنوع است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خطاب به آرایشگران گفت: از مراجعه‌کنندگان خود بخواهید لوازم شخصی اصلاح و آرایش را همیشه همراه خود آورده و از ضد عفونی کردن محیط و صندلی و تجهیزات سالن بعد از خروج مشتری‌ها مطمئن شوید.

 

وی با اشاره به اینکه نكته مهمی كه آرايشگران بايد به آن توجه داشته باشند وجود تهويه هوای مناسب در محيط كارشان  و در اختيار گذاشتن محلول های ضد عفونی به مشتريان است، خاطرنشان کرد: آرایشگران باید از لوازم آرایشی که با چشم و دهان تماس دارد استفاده نکنند.

 

 رحمانیان با اشاره به اینکه مشتريان از آرایشگر خود بخواهند قبل از شروع کار، دست‌ها را کاملاً شسته و ضدعفونی کند، گفت: همچنین مشتریان باید بعد از اتمام کار حتماً دست و صورت خودتان را شسته و ضد عفونی کنند.

 

وی در پایان اظهار کرد: همشهريان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اين زمينه به سامانه ۱۹۰ پاسخ گويي به شكايات تماس بگیرند.

کد خبر 1033537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha