لزوم برنامه‌ریزی برای مواجهه با دوران پساکرونا/ مشکلات زنان در دوران کرونا جدی است

تنهایی لزوم برنامه‌ریزی برای مواجهه با دوران پساکرونا را امری که مسئولان باید آن را از هم‌اکنون مورد توجه قرار دهند خواند و گفت: مشکلات و مصایب زنان در دوران شیوع کرونا جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «کیمیا تنهایی» امروز(چهارشنبه، 13 اسفند) در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی خانواده و زنان در دوران کرونا که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد اظهار داشت: مشکلات و مصایب زنان در دوران شیوع کرونا جدی است و باید به شکل جدی برای کاهش تبعات آن تلاش کرد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان لزوم برنامه‌ریزی برای مواجهه با دوران پساکرونا را توسط مسئولان لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه همه ما باید از هم‌اکنون به فکر باشیم عنوان کرد: امیدواریم مقالات علمی که در این همایش ارائه می‌شود کاربردی باشد تا بتوانیم از خروجی آن‌ها برای امر سیاست‌گذاری‌های کلان استفاده کنیم.

 

تنهایی حضور 70 درصد زنان شاغل در کادر درمان، پرستاری، بهیاری و مراکز درمان را نشان دهنده اهمیت این قشر از جامعه دانست و تصریح کرد: در بحث خانواده همواره بار مسئولیتی سنگین بر دوش زنان بوده است که این موضوع با توجه به همه گیری کرونا و استمرار آن به نحو قابل توجهی تشدید شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در پی پاندمی کرونا زنان جامعه ما از حیث روحی و روانی تحت تاثیر قرار گرفتند و به شدت درگیر شدند اذعان کرد: وقتی فرزند یک خانواده یا پدر خانواده درگیر بیماری کرونا می‌شوند به تبع آن بار مسئولیت مادران و زنان هم بیشتر می‌شود و ابعاد گسترده‌تری را به خود می‌گیرد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان زمینه‌سازی برای برگزاری همایش‌هایی در مورد دوران پساکرونا را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند بنابراین با توجه به این حجم از مشکلات اقتصادی باید شرایط جامعه و به ویژه زنان در دوران پساکرونا بررسی شود.

 

تنهایی با بیان اینکه تا پیش از همه گیری کرونا مادران و زنان در خانه برای ورود به فضای اطلاعات و تعاملات مجازی ضرورت چندانی احساس نمی‌کردند گفت: کرونا هم تهدید داشت و هم فرصت بود، فرصت از این جهت که باعث شد کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات به میزان 20 سال جلو بیفتد و بسیاری از کارهایی که به زمینه سازی چندساله نیاز داشت به سرعت ممکن شود.

 

وی با تاکید بر اینکه با تجارب به دست آمده در حوزه دولت الکترونیک دیگر نیازی به حضور مستمر کارمندان در محیط ادارات دولتی نیست خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی هم مردم می‌توانند نیازهای خود را از طریق تعاملات مجازی رفع کنند و هم به سبب آن خانواده‌ها نیز زمان بیشتری را برای در کنار هم بودن در اختیار دارند.

کد خبر 1033548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha