پنجمین نکوداشت روز قرآنی بوشهر برگزار می شود

کرم پور گفت: روز ۱۶ اسفند سالروز ارتحال «آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی» (کاتب قرآن رمزدار) به عنوان روز قرآنی بوشهر نام گذاری شده است که امسال پنجمین نکوداشت این روز با بیش از ۱۶۰ ویژه برنامه به همت متولیانی قرآنی استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، «فاطمه کرم پور» روز چهارشنبه (13 اسفند) در جمع خبرنگاران به برگزاری هفته قرآنی بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر روز 16 اسفند ماه سالروز ارتحال «آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی» به عنوان روز قرآنی بوشهر نام گذاری شد.

 

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: این تصمیم در سال 1394 گرفته شد و امسال پنجمین نکوداشت روز قرآنی بوشهر می باشد.

 

کرم پور به ظرفیت های استان بوشهر در حوزه قرآن و عترت اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت بیش از 340 موسسه قرآنی، پرورش قاریان، حافظان و اساتید برجسته قرآنی و همچنین وجود دهکه قرآنی ایران (روستای چارک شهرستان دشتی) که نود درصد ساکنین این روستا از قاریان و حافظان قرآن کریم می باشند، بیانگره ظرفیت های این استان در حوزه قرآن و عترت می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 160 ویژه برنامه برای پنجمین نکوداشت روز قرآنی بوشهر تدوین شده است، تصریح کرد: 60 ویژه برنامه به صورت اختصاصی و 100 ویژه برنامه به صورت عمومی با همکاری دستگاه های متولی قرآنی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

 

کرم پور به اهمیت تکریم از اساتید برجسته ملی قرآنی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ویژه برنامه پنجمین نکوداشت روز بوشهر تجلیل از نیم قرن اقدامات چهره شاخص قرآنی استان بوشهر «استاد عبدالرضا عبدالله زاده» می باشد.

 

وی ترویج فرهنگ قرآن و عترت میان جوانان و آینده سازان را یکی از مولفه های مهم برشمرد و ادامه داد: یکی دیگر از ویژه برنامه های اجرایی در روز قرآنی بوشهر تجلیل از 300 دانش آموز قرآنی استان می باشد که در موسابقات مختلف استانی و ملی حائز رتبه شده اند.

 

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: ویژه برنامه های روز قرآنی بوشهر در نرم افزار شاد پخش خواهد شد.

کد خبر 1033580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha