برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز در روز ۱۹ اسفند ماه

کاظمی از برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز در روز ۱۹ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ۹۱ درصد از گلزارهای مطهر شهدا در سطح استان تکمیل شده است، بر لزوم اهتمام حفظ و نگهداری این اماکن مقدس در سطح استان تاکید کرد.

 

علی کاظمی از برگزاری کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز خبر داد و گفت: این برنامه در راستای تجلیل از ۱۷ هزار بانوی شهیده، جانباز و آزاده کشور پیش‌بینی شده که در ۱۹ اسفند برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۱ شهید زن استان زنجان ستارگان درخشانی در دفاع از کشور به شمار می‌روند، ادامه داد: رونمایی از تمبر بانوان شهیده و شناسنامه این عزیزان، تجلیل از خانواده بانوان شهیده در راستای برگزاری این کنگره و معرفی بانوان شهیده از برنامه‌های جانبی این برنامه است.

 

امام جمعه زنجان نیز در این جلسه بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اهمیت گرامیداشت روز شهدا در بین مردم نهادینه شده است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه علیرغم تکرای بودن برخی از کارها در حوزه ایثار و شهادت از قبیل دیدار با خانواده معظم شهدا و گلباران مزار مطهر شهدا، این اقدامات باید استمرار یابد، گفت: نکته ای که باید به آن توجه شود، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماعات است.

 

وی  بر ضرورت هرچه باشکوه برگزار شدن کنگره ملی 3535 شهید استان اشاره کرد و گفت: اقدامات در حوزه ایثار و شهادت باید پس از کنگره نیز ادامه یابد.

 

به گفته امام جمعه زنجان، دستگاه‌های متولی تلاش کنند، تا اشتغال فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد هرچه سریع‌تر انجام شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان نیز با تاکید براینکه موضوع شهدا اختصاص به یک دستگاه یا اداره نیست، بر تدوین یک برنامه منسجم و مستمر در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

 

خدابخش مرادی نافچی بر ضرورت فضاسازی مناسب در شهرستان‌ها در حوزه ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: نصب تابلوهای شهدا در سطح شهر در راستای تکریم شایسته شهدا است.

 

به گفته وی، کنگره ملی شهدای زن و کنگره ۳۵۳۵ شهید استان برگزار می شود از اینرو لازم است تا همه دستگاه ها همراهی کنند.

 

 

کد خبر 1033625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha