نوید خوب برای تولید اسباب بازی های ایرانی اسلامی/ ارزیابی و شاخص های ما علمی تر شده است

حموله گفت: با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان تبلیغات اسلامی دو جایزه در ششمین جشنواره ملی اسباب بازی داشتیم که نوید خوبی برای اسباب بازی های ایرانی اسلامی می دهد.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: ششمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 28 بهمن آغاز و تا یازده اسفند بر روی تارنمای جشنواره در پایگاه اینترنتیirantoyfestival.ir برای عموم قابل دسترسی بود. این جشنواره با شعار «آینده را باید ساخت» با هدف حمایت از کالای داخلی در راستای تحقق شعار سال، جهش تولید در شرایط شیوع ویروس کرونا، برقراری تعامل و ارتباط موثر و هر چه بیشتر بین طراحان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه اسباب‌بازی برگزار شد. 140 شرکت تولیدکننده اسباب بازی و عروسک در این دوره از جشنواره ثبت نام کردند و آخرین دستاوردهای خود را معرفی کردند.به منظور اطلاع از جزئیات این جشنواره گفتگویی با «محسن حموله»، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب بازی ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

کیفیت و کمیت آثار رسیده به ششمین جشنواره ملی اسباب بازی را چگونه ارزیابی می کنید؟

از نظر کمیت باید گفت که 440 اثر به ما رسید که برترین اسباب بازی ها و عروسک ها 28 بهمن معرفی شد. نزدیک به 30 برگزیده در این جشنواره داشتیم. بخش معرفی دستاوردهای صنعت اسباب بازی را داشتیم که 140 شرکت کننده در این بخش ثبت نام کردند. 112 تولیدکننده اسباب بازی و 28 تولیدکننده عروسک بودند. کیفیت آثار رسیده در این دوره از جشنواره قابل توجه و  خوب بوده است اما بخش رقابتی نسبت به سال های گذشته متفاوت بود.

 

بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب بازی چه تفاوتی با دوره های قبل داشت؟

تفاوت این بود که شاخص ها و ارزیابی های ما علمی تر شد. دسته بندی و گروه هایی که باید داورها بررسی می کردند، متفاوت بود. امسال دو جایزه برای تصویرسازی و بسته بندی در برترین ها داشتیم. دو جایزه هم در نظر گرفتیم که ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری حمایت می کنند از اسباب بازی های ایرانی و سازمان تبلیغات اسلامی که جایزه فرهنگ بنیان است. این دو جایزه نوید خوبی را برای اسباب بازی های ایرانی می دهد. جایزه فرهنگ بنیان سال قبل در جشنواره اسباب بازی نبود.

 

 کارگاه ها و نشست های علمی ششمین جشنواره ملی اسباب بازی چگونه بود؟

یکی از نکات و نقطه هایی که در ارزیابی جشنوره اسباب بازی در سال قبل گفته شد این بود که نشست ها زودتر از برگزاری نشست ها انجام شود که همه شرکت کنندگان بتوانند شرکت کنند. امسال نشست های ما از 28 دی تا 11 بهمن برگزار شد. شش نشست برنامه ریزی کردیم در سطح ملی و بین الملل. مخاطبانی از داخل و خارج کشور داشتیم. اساتیدی در حوزه بین الملل از کشورهای هندوستان، فرانسه، ژاپن، دانمارک، آمریکا، سوئد و سوییس در این دوره از جشنواره داشتیم. هر روز مهمانان می آمدند و مباحث جدید و روز صنعت اسباب بازی را بیان می کردند. ارزیابی خود ما که توسط اداره کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفت، نسبتا ارزیابی قابل قبول و خوبی با رضایتمندی بالای 80 درصد است.

 

استقبال از ششمین جشنواره ملی اسباب بازی چطور بود؟

رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی رویدادها دارند و در این زمینه می توانند به نهادهای برگزار کننده همایش و جشنواره ها کمک کنند. هر رویدادی را اطلاع رسانی و تبلیغات است که معرفی می کند. خوشبختانه استقبال خوبی از این دوره از جشنواره اسباب بازی  صورت گرفت. با توجه به اینکه جشنواره به راحتی قابل دسترسی برای همه هم میهنان در سراسر کشور بود مردم در منزل می توانستند ساعت ها در سایت جشنواره حضور داشته باشند و از همه برنامه های آن استفاده کنند. استقبال قابل قبولی از جشنواره صورت گرفت.

 

چه حمایت های معنوی از برگزیدگان می کنید؟

یکی از علت های خاص برگزاری جشنواره خاص اسباب بازی، معرفی برترین ها است و حمایت هایی است که سازمان های دولتی، گروه ها و نهادها می توانند از جشنواره داشته باشند. امسال دو سازمان از جشنواره ملی اسباب بازی حمایت کردند. ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان تبلیغات اسلامی که دو جایزه خیلی خوب در سطح اسباب بازی ایرانی داشتیم.

 

 

کد خبر 1033642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha