بقا و دوام هر جامعه ای در گرو عفاف و حجاب است

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: بقا و دوام هر جامعه ای در گرو عفاف و حجاب است و همگان باید نسبت به رعایت این اصل مهم کوشا باشند تا جامعه اسلامی از آسیب‌های ناگوار آزادی بی قید و شرط مصون بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام ماشاالله صدیقی در دوره آموزشی حجاب و عفاف ویژه استادان و کارکنان خواهر دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می کند. 

 

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به نظرات استاد شهید مرتضی مطهری در خصوص مسئله حجاب گفت : مسئله حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائلی پیوندخورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است .

 

حجت الاسلام صدیقی افزود: این مسئله از آن جهت که خطابش با زنان است ، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد به همه افراد جامعه مربوط می شود. حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد.

 

این استاد دانشگاه افزود: رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی به شمار می رود که یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم نیز همین موضوع است که از سوی مقام معظم رهبری و بسیاری از علما بارها مورد تأکید قرار گرفته است.


حجت الاسلام ماشاالله صدیقی خاطر نشان کرد: در عصر حاضر عفاف و حجاب نه تنها از ارکان و عوامل اصلی پیشرفت و توسعه هر  کشوری محسوب شده بلکه بقا و دوام هر جامعه ای در گرو عفاف و حجاب است و همگان باید نسبت به رعایت این اصل مهم کوشا باشند تا جامعه اسلامی از آسیب‌های ناگوار آزادی بی قید و شرط مصون بماند.

کد خبر 1033644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha