کشف ۶۴۰۰  ماینر غیرمجاز در استان مرکزی

اله داد: از کشف ۶ هزار و ۴۰۰ ماینر غیر مجاز در استان مرکزی طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد اله داد» در جلسه هم اندیشی با نیروی انتظامی استان مرکزی ضمن قدردانی از مجاهدتهای خالصانه و تلاش های شبانه روزی فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی در جمع آوری دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز گفت: طی11ماه سال جاری ۶هزار و ۴۰۰ ماینر غیرمجاز در استان در ۴۲محل  کشف شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: در این راستا بیش از 120میلیارد ریال هزینه انرژی از این مصرف کنندگان دریافت و به خزانه دولت بازگشت شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه ماینینگ غیرمجاز در استان مرکزی تهدید جدی برای تامین برق تابستان 1400 است، ادامه داد: با همکاری و تعامل شایسته نیروی انتظامی با شرکت توزیع نیروی برق استان شاهد جمع آوری گسترده دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز در استان بوده ایم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌هاست، اضافه کرد: همه دستگاه های متولی باید در این راستا همکاری داشته باشند تا دیگر شاهد استفاده غیر مجاز از سوی این سود جویان نباشیم.

 

اله داد اضافه کرد: استفاده غیرمجازو و بی رویه مصرف کنندگان رمز ارزها موجب کمبود انرژی به صورت مداوم است.

 

مدیر عامل توزیع برق استان مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: در صورت عدم نظارت و کنترل بر مصرف استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارزها در سال آینده در تامین انرژی برق دچار مشکل جدی خواهیم شد.

 

«محمد عقیل سلگی» نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی در این راستا گفت: نیروی انتظامی در تلاش است با همكاری و تعامل سازمان ها و شهروندان از این حرکت ها و سوء استفاده ها جلوگیری کنند.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق و ارز  فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: نیروی انتظامی به عنوان نهادی پیشرو در برقراری نظم اجتماعی در کنار دستگاه های قضایی و امنیتی جامعه با احساس مسئولیت در برابر مردم و پیگیری به موقع انجام وظیفه می کند.

 

وی مبارزه با استفاده کنندگان  دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز را نیازمند یک عزم همگانی دانست و بیان کرد: امید است شاهد همدلی و همراهی هر چه بیشتر دستگاه و مردم در این راستا باشیم.

کد خبر 1033650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha