سرعت شیوع کرونا در استان در حال افزایش است

جواد آقازاده گفت: شاهد افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها هستیم که این امر نشان از افزایش سرعت شیوع کرونا در استان است.

«جواد آقازاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: متاسفانه در 10 روز گذشته شاهد افزایش بیماران بستری و همچنین افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرنا هستیم که باید زنگ خطر بسیار جدی در نظر گرفته شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی جزء ۴ استانی است که بیسترین تعداد مبتلاین به ویروس کرونا را در کشور دارد، بنابراین مردم باید بیش از گذشته در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کوشا باشند.

 

وی اضافه کرد: شهرستان های نقده با ۹ صدم درصد، اشنویه با هشت صدم درصد، میاندوآب و ارومیه با پنج صدم درصد و خوی و شاهین دژ با چهار صدم درصد بیشترین رشد شیوع را طی روزهای اخیر داشته اند.

 

این مسئول با بیان اینکه شاهد شیوع ویروس جهش یافته در کشور عراق هستیم، تصریح کرد: اقدامات کنترلی در مرز ایران و عراق که در استان آذربایجان غربی قرار دارد بیش از گذشته رعایت می شود.

 

آقازاده ادامه داد: طبق پروتکل ها، رانندگانی که به کشور می آیند، باید نتیجه تست پی سی آر منفی را به همراه خود داشته باشند.

 

گفتنی است،  علائم کرونای جهش یافته در مدت ۷۲ ساعت بروز می کند و به علت تغییر در ساختار ویروس، بدخیم تر بوده و بیمار بسیار بدحال می شود.

کد خبر 1033670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha