۴۳ پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد

نصرآبادی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۴۳ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (۱۳ اسفند) در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: امسال هفته منابع‌ طبیعی و آبخیزداری همانند سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ اسفندماه و با شعار «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع‌طبیعی» در برگزار می‌شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح ۴۳ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل ۲۴ پروژه آبخیزداری، ۱۴ پروژه مقابله با بیابانزایی، چهار پروژه جنگل کاری و یک پروژه در حوزه تعمیم و ترسیب کربن است.

 

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها زمینه اشتغال ۱۸ هزار نفر در استان فراهم می‌شود،  ادامه داد:  همچنین ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار خانوار از مزایای این طرح های افتتاحی بهره‌مند خواهند شد.

 

نصرآبادی خاطر نشان کرد:  ۱۱۵ روستا و آبادی و ۳۲ منبع آبی تحت تاثیر مستقیم پروژه‌های افتتاحی در هفته منابع طبیعی قرار می‌گیرند.

 

توزیع ۴۳۰ هزار اصله نهال غیر مثمر در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سامانه دیجیتال در عرصه منابه طبیعی و آبخیزداری به منظور حفاظت از امور اداری و رسیدگی به پرونده‌ها نیز افتتاح خواهد شد ه طی این سامانه آخرین وضعیت پوشش گیاهی کشور مشخص می‌شود.

 

وی از توزیع ۴۳۰ هزار اصله نهال غیر مثمر در خراسان جنوبی به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد و تصریح کرد: امسال بر خلاف سالهای گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محل‌هایی برای توزیع نهال‌ها پیش بینی نشده است لذا مردم استان می‌توانند در شهرهای مختلف نهال‌ها را از نهالستان‌ها تهیه کنند.

 

نصرآبادی تقدیر از فعالان و نمونه‌های حوزه منابع طبیعی را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: امسال با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نهالکاری منزل ۶ شهیده زن استان اجرا می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: آیین کاشت چهار هزار اصله نهال در ورودی شهر بیرجند با حضور استاندار فردا پنج شنبه انجام خواهد شد.

 

 

کد خبر 1033673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha