مرکز نفس ویژه بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان در آبادان افتتاح شد

در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و به منظور نگهداری و مراقبت از بیماران مثبت شناسایی شده کرونایی و بیماران بهبود یافته از بیمارستان، مرکز نفس جنوب غرب خوزستان در سالن چند منظوره شهرداری آبادان راه اندازی و به مرحله بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، طی آئینی عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ اسفند) با حضور مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی و معاون شهردار آبادان و جمعی از مسئولان این شهرستان مرکز نفس ویژه بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان با مشارکت شهرداری آبادان در راستای اجرای «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» و با توجه به وضعیت قرمز ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این منطقه در سالن چند منظوره شهرداری این شهر راه ندازی و به مرحله بهره برداری رسید.

 

این مرکز دارای ۳۲ تخت برای مراقبت از بیماران مبتلای مثبت به کرونا است که مراقبت های حاد تنفسی توسط پرستاران بصورت ۲۴ ساعته انجام می شود. بیماران ترخصی از بیمارستان ها که نسبت به سایر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های دیگر وضعیت بهتری دارند برای ادامه درمان با تشخیص پزشک می توانند از این مرکز جهت مراقبت پسا کرونا بهره مند شوند.

 

همچنین در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی افراد مبتلای مثبت قطعی که شناسایی می شوند در این مرکز بستری و مراحل درمان آنها نیز آغاز می شود. مرکز نفس ویژه بیماران مثبت قطعی کووید ۱۹ جنوب غرب خوزستان با همکاری جمعیت هلال احمر خوزستان و دانشکده علوم پزشکی آبادان تجهیز شده است.

 

در این آئین «علی خدادادی» اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه ای که در استان خوزستان ناشی از افزایش بیماران مثبت مبتلا به کرونا ویروس ایجاد شده است و همچنین نظر به ظرفیت محدود تخت های بیمارستانی جمعیت هلال احمر با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان و شهرداری آبادان اقدام به برپایی نقاهتگاهی در سطح استان خوزستان کردند.

 

مدیرکل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه این اقدام با توجه به ضرورتی که احساس شد در شهرهای اهواز و آبادان صورت گرفت، از آماده سازی ظرفیت ۳۲ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا در مرکز نفس آبادان خبر داد.

 

وی با اشاره به اینکه با کمک و همیاری دانشکده علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر آبادان زمینه بستری بیمارانی که شرایط ترک بیمارستان را دارند در این مرکز مهیا می شود تصریح کرد: همچنین چنانچه ظرفیت محدود بیمارستان ها جوابگوی نیازها نباشد از این ظرفیت برای بستری و مراقبت از بیماران مثبت کرونایی استفاده خواهیم کرد.

 

«شکرالله سلمان زاده» نیز در ادامه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته از ۵۱۷ نمونه آزمایش گرفته شده که از این تعداد ۲۲۰ مورد جدید مثبت داشته ایم عنوان کرد: از این تعداد ۸۱ نفر مربوط به آبادان، ۵۷ نفر از خرمشهر و ۸۲ نفر در شادگان مثبت قطعی به کرونا گزارش شده است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه از تعداد ۲۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا مثبت قطعی ۲۰۱ نفر به صورت سرپایی در آبادان ۷۲ نفر، خرمشهر ۵۲ نفر و شادگان ۷۷ نفر ویزیت شدند، وی از بستری ۵۳ بیمار مثبت قطعی کرونا طی روز گذشته خبر داد و تاکید کرد: در روز گذشته نیز ۲۵ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

 

وی همچنین از فوت پنج بیمار مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان خبر داد و یاد آور شد: چهار نفر از این موارد فوتی در شادگان و یک نفر در خرمشهر بود و در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان نیز ۲۲۳ نفر است.

 

کد خبر 1033734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha