منابع طبیعی متعلق به همه نسل ها است

مدیر حوزه علمیه شهرستان دهلران گفت: منابع طبیعی نه تنها به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود.

حجت‌الاسلام «قدرت نوروزی» در جمع کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران اظهار کرد: با نگاهی به آیات و روایات و سیره اهل بیت (ع) روشن می گردد که هیچ مکتبی مانند اسلام به طبیعت و محیط زیست اهمیت نداده است.

 

وی تصریح کرد: منابع طبیعی جنگل بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع است لذا حفظ، صیانت و نگهداری از منابع طبیعی و استفاده و بهره برداری اصولی و علمی از این منابع بسیار پراهمیت است.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان  دهلران به نقش طلاب در حوزه منابع طبیعی اشاره کرد و  افزود: با کمک‌های مالی خیران و مشارکت نیرو‌های جهادی تا کنون هزار اصله درخت میوه در مناطق محروم بخش زرین‌آباد شهرستان دهلران کاشته شده است.

 

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: با توزیع و کاشت درخت میوه در منطقه  محروم زرین آباد علاوه بر اشتغال‌زایی، سودآوری و درآمد برای مردم  منطقه، به احیای محیط زیست هم بسیار کمک می‌شود.


وی بیان کرد:تهیه درختان میوه با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناطق انجام می‌شود تا درختان، بیشترین سازگاری را با محیط داشته و بیشتر ثمر دهند و طرح کاشت درختان میوه در روستا‌های محروم دهلران همچنان در دستور کار خود داریم.

 

نوروزی یادآور شد: یکی از اقدماتی که باید در دستور کار همه ما قرار بگیرد آموزش لازم در خصوص منابع طبیعی و اهمیت آن به کودکان و دانش آمورزان است چراکه آموزش های ابتدایی به کودکان می تواند بستر ساز حفاظت از منابع طبیعی ومحیط زیست باشد.

 

مدیر حوزه علمیه دهلران اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران در حوزه جنگل کاری و توسعه و گسترش نهال کاری  در سالهای قابل تقدیر است.

 

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون حوزه علیمه در بحث ترویج منابع طبیعی و آمادگی کامل را دارند و قطعا در هفته منابع طبیعی همکاری لازم با منابع طبیعی دهلران خواهند داشت.

کد خبر 1033743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha