اخذ مجوز سرای نوآوری سلامت کار واحد اراک

کلانتری از اخذ مجوز سرای نوآوری سلامت کار واحد اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حسین کلانتری» در جمع خبرنگاران گفت: سرای نوآوری سلامت کار واحد اراک، با پیگیری های لازم و به منظور ارتقاء فعالیت های فناورانه، نوآورانه و دانش بنیان حوزه سلامت کار مجوز رسمی جهت راه اندازی را از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اشاره به اینکه مجوز سرای نوآوری سلامت کار با هدف ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های کارآفرینانه و نوآورانه در حوزه سلامت کار اخذ شده است، افزود: فرهنگ سازی در بین دانش آموختگان و دانشجویان برای ورود به عرصه فعالیت های فناورانه در زمینه سلامت کار از طریق برگزاری رویداد ها، تورهای صنعتی و ...، طراحی پروژه های فناوری در حوزه سلامت کار، اجرای پروژه فناوری در حوزه سلامت کار و دستیابی به بازارهای مناسب برای فروش محصولات فناوری از دیگر اهداف اخد مجوز کار سرای سلامت کار بوده است.

 

وی افزود: استان مرکزی چهارمین استان صنعتی کشور است و نیازهای فناورانه در این استان در خصوص سلامت کار، ابزارهای توانبخشی، فناوری های کاهنده مخاطرات، روش های افزایش ایمنی و بهینه سازی شرایط کار، استفاده از فناوری در مدیریت و کنترل سلامت کارکنان و ... وجود دارد.

 

این مقام مسئول به ماموریت سرای نو آوری سلامت کار دانشگاه آزاداسلامی اراک اشاره کرد و ادامه داد: سرای نوآوری سلامت کار برای توسعه فناوری و حمایت از فناوران فعال در حیطه سلامت کارکنان ایجاد شده است تا با جهت‌گیری فناورانه و به کارگیری سرمایه انسانی خلاق و نوآور دانشگاهی و صنعتی باعث خلق ارزش، ثروت، افزایش رفاه و ایمنی فضای کار در جامعه گردد .

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان اینکه  16 سرای فناوری و نوآوری در واحدهای دانشگاهی استان تعریف شده است، گفت: از این تعداد ۶ سرای نوآوری در واحد اراک و مابقی در واحدهای دانشگاهی شهرستان های استان در دست بررسی و اقدام می باشد .

 

کلانتری با بیان اینکه در بازار فناوری ونوآوری شهید قاسم سلیمانی واحد اراک ۶ سرا تعریف شده است، بیان کرد: تا کنون سرای نوآوری تکنولوژی نساجی و سرای نوآوری سلامت کار مجوز های لازم را اخذ کردند و بسترهای لازم جهت ایجاد سرا های صنایع خلاق فرهنگی و هنری ،صنایع شیمیایی و فلزی، محصولات زراعی و باغی و سرای فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شده است و به تدریج در مرحله اخذ مجوز می باشد.

 

وی همچنین با بیان اینکه از 10سرای تعریف شده برای واحدهای استان نیز سرای نوآوری انار در واحد ساوه و سرای ماشین آلات کشاورزی در واحد خمین در مرحله اخذ مجوز هستند، ادامه داد: پیگیری های لازم برای سرای نوآوری سنگ های تزئینی و نمای واحد محلات و سرای نوآوری الیاف و عایق های رطوبتی واحد دلیجان از معاونت علمی ریاست جمهوری نیز انجام شده است.

 

کد خبر 1033779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha