۳ میلیون مشترک شهری و روستایی تحت پوشش شرکت آبفا هستند

علوی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان از ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار مشترک خراسان رضوی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی این استان را زیر پوشش دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدابراهیم علوی» در نشست خبری ویژه روز ملی آب، با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف آب هرچه همگرایی بیشتر باشد نتیجه مطلوب تر خواهد بود؛ اظهار داشت: در این راستا باید تمام سعی و تلاش خود را به کار ببریم تا با استفاده از تکنولوژی منابع آب، بازچرخانی و بهینه مصرف کردن آن به بهترین نحو این میراث گرانقدر را در اختیار نسل‌ های آینده قرار دهیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سیستم‌ های آبیاری نوین در صورتی که موجب بازگردانی آب به منابع و مخزن ‌ها گردد مطلوب است؛ گفت: باید با استفاده از سیستم ‌های نوین آبیاری به سویی برویم که در عین مصرف بهینه آب بتوانیم به حداکثر عملکرد مطلوب دست پیدا کنیم، زیرا در شهرها هم از آب به نحو مطلوب استفاده نشده و باید بحران کم آبی را جدی بگیریم.

 

علوی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان از ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار مشترک خراسان رضوی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی این استان را زیر پوشش دارد، این شرکت با ۵۶۹ هزار و ۹۲۸ مشترک روستایی حدود ۱۱ درصد از کل مشترکان آب و فاضلاب روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی بیان کرد: در انتهای سال گذشته و پس از شیوع کرونا با افزایش مصرف آب مواجه شدیم که عدد آن در برخی شهرستان ‌ها به حدود ۵۰ درصد رسید و همین امر منابع آبی استان را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

 

 مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب خراسان رضوی افزود: با توجه به تعطیلی مراکز تجاری و مدارس و دانشگاه ‌ها بخش عمده درآمدهای خارج از بخش خانگی و منابع داخلی محقق نشد به طوری که در فررودین ماه امسال با مبلغی حدود ۳۰ میلیارد ریال مدیریت کردیم در صورتی که حداقل اعتبار مورد نیاز ماهیانه ۳۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت حقوق و دستمزد و خرید تجهیزات و مواد مورد نیاز است.

 

وی با بیان اینکه در این مدت یکپارچه‌سازی آب‌ و فاضلاب شهری و روستایی ابلاغ شد که پیاده‌ سازی سازمانی آن با چالش ‌های عدیده‌ همراه بود؛ عنوان کرد: تا پیش از تابستان در ۷۶ شهر خراسان رضوی این یکپارچه ‌سازی اتفاق افتاد و طی ۱۰۰ روز شرایط آب ‌رسانی ۹۱۳ روستا از ۲۸۰۰ روستای استان که شرایط بحرانی داشتند ارتقا و بهبود پیدا کرد.

 

 

کد خبر 1033790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha