برقراری روزانه ۷۰۰ هزار ارتباط تصویری در شاد/ کرونا بزرگترین چالش قرن برای نظام یادگیری

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین فرصت یک جامعه برای ساختن آینده بهتر است گفت: کرونا بزرگترین چالش قرن برای نظام یادگیری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «محسن حاجی میرزایی» در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان که امروز (چهارشنبه، ۱۳ اسفند) در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشرفت و تحول دغدغه همه جوامع است، اظهار کرد: ممکن است در انتخاب موضوع پیشرفت دچار اشتباه شوند اما این دغدغه عمومی و مشترک همه جوامع است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقتصاد و توسعه ریل و توجه به منابع تحت الارضی و استخراج منابع زیرزمینی برای میل به توسعه برنامه ریزی می شود، افزود: کشور ما با وجود همه فشارها توانسته ایستادگی کند و در مسیر توسعه گام های مهم بردارد.

 

وی با بیان اینکه معتبرترین راه برای تحول در جامعه، تحول در یادگیری جامعه است، تصریح کرد: ریشه و بنیان همه تحول ها در بخش های مختلف از منشا یادگیری است‌.

 

حاجی میرزایی افزود: در پرتو یادگیری است که عرصه های مختلف از جمله ادبیات، فرهنگ و عرصه های گوناگون اندیشه رشد پیدا می کند‌. 

 

وی با اشاره به اینکه برای کامل شدن و ساختن، ابزاری جز چشم، گوش و اندیشیدن نیست، تاکید کرد: همه تمدن بشری محصول این سه ابزار کلیدی است‌.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش یعنی نظام یادگیری، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که جریان یادگیری را راهبری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، خود انسان را رشد داده و متحول می کند، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فرصت یک جامعه برای ساختن آینده بهتر و کیفیت بهتر برای زیستن است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام یادگیری در دوران کرونا با بزرگترین چالش قرن مواجه شد، تصریح کرد: بر اساس آمارها، ۷۰ درصد معلم ها در تمام دنیا در دوران کرونا برای اولین بار با آموزش مجازی آشنا شدند.

 

وی به راه اندازی شبکه شاد به عنوان یک مولود ۱۱ ماهه اشاره کرد و گفت: شاد هم اکنون به بزرگترین عرصه ارائه خدمت مبتنی بر آی تی در کشور تبدیل شده است.

 

حاجی میرزایی افزود: تاکنون در شبکه شاد، بیش از ۲۸ میلیارد پیام بین معلم و دانش آموز و ... مبادله شده است.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط تصویری در شاد برگزار می شود، تاکید کرد: این ارتباطات شبکه ای از بستر شاد، توانسته نظام آموزشی را سرپا نگه دارد.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش توانست این تهدید بزرگ جهانی را به عنوان یک فرصت خوب برای نظام تربیت و یادگیری تبدیل کند.

کد خبر 1033800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha