مشکلات فرهنگیان خوزستان در طرح مسکن ملی پیگیری می‌شود

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر از فرهنگیان خوزستان در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر سهم ۴۰ میلیون تومانی خود را پرداخت کردند گفت: مشکلات مسکن فرهنگیان استان توسط ادارات کل راه و شهرسازی و مسکن استان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» عصر امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، در رابطه با مسکن فرهنگیان اظهار کرد: حدود 12 هزار نفر از فرهنگیان در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کردند اما حدود 400 نفر سهم خود را که 40 میلیون تومان است، پرداخت کردند.

 

استاندار خوزستان افزود: بر این اساس مصوب شد مدیرکل راه و شهرسازی حداکثر تا پایان همین ماه کمیسیون ماده پنج را تشکیل دهد و تکلیف زمین ها را مشخص و زمین‌های مرغوب‌تری را در هر نقطه از شهر پیدا و به ما معرفی کند.

 

وی با بیان اینکه همچنین از بنیاد مسکن خواستیم که در این حوزه ورود کند و قیمت تمام شده کمتری را برای مسکن فرهنگیان در نظر بگیرد اضافه کرد: علاوه بر آن بنا شد از مازاد واحدهای مسکن مهر به فرهنگیان واگذار شود.

 

سلیمانی به طرح مدرسه با عنوان کانون تربیتی محله اشاره کرد و ادامه داد: بنا شد این کانون‌ها در جاهایی که فاقد مسجد هستند تشکیل شود چرا که مساجد نیز همین کار را انجام می‌دهند و در مناطق حاشیه و محروم نیز با فاصله از مسجد باشد و نهادهای مدنی و مردمی و افراد صاحب نظر فعال باشند در آن رفت و آمد کنند و وقت بیشتری برای کارشان بگذارند.

 

وی درباره کمک به استعدادهای درخشان و المپیادها یاد آور شد: قرار شد این افراد شهریه‌ای حداقل 40 هزارتومان در ساعت پرداخت کنند که مصوب شد از حدود 50 درصد از جامعه هدف شهریه گرفته شود و 50 درصد دیگر را استان تقبل و پول آن را مستقیم به مرکز آموزشی واریز کند تا افرادی که از بضاعت کمتری برخورداند و نیازمند هستند از این بایت مشکلی نداشته باشند.

 

کد خبر 1033814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha