تربیت نیروهای متخصص و توانمند برای نظام از رسالت‌های کانون‌های مساجد است

افتخاری با بیان اینکه تربیت مسجدی نسل جوان به ساخت آینده بهتر برای کشور کمک می‌کند، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از همان دوران کودکی و نوجوانانی اقدام به تربیت نیروهای توانمند و متخصص برای نظام کنند.

«لاله افتخاری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای ساخت ایران قوی توسط جوانان در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: جوانان نیروهایی هستند که هم امروز در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کنند و هم آینده به دست آنها ساخت می شود، بنابراین در صورتی که جوانان تربیت مسجدی و دینی داشته باشند، به عنوان آینده سازان کشور می توانند نقششان را به خوبی ایفا کنند.

 

نماینده اسبق ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همان گونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان نقش آفرینی کردند و بیشتر شهدای دوران جنگ تحمیلی از بچه های مسجد بودند، ضرورت دارد، که آینده کشور نیز به دست چنین افرادی سپرده شود.

 

وی با اشاره به جایگاه مساجد در صدر اسلام افزود: در صدر اسلام مساجد محل رجوع همه اقشار جامعه بودند و مشکلات مردم در مساجد حل و فصل می شد، امروز نیز این پایگاه اثرگذار دینی می تواند، منشا اثرات بسیاری از جمله تربیت جوانان مومن، متعهد و متخصص برای گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه طرح ملی «ایران قوی» به عنوان یکی از طرح های موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد در رشد و پرورش نیروهای زبده و توانمند برای آینده کشور و نظام در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که کانون های فرهنگی هنری مساجد از همان دوران کودکی و نوجوانانی اقدام به تربیت نیروهای توانمند و متخصص کنند.

 

کد خبر 1033850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha