مراجعه بالغ بر ۵۰ هزار وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی در سال جاری

فاریابی گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری بالغ بر ۵۰ هزار وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

«فروغ فاریابی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: ۷ مرکز معاینه فنی وسایل سنگین در سطح استان آذربایجان‌غربی فعالیت می کنند.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: طبق آمار تا پایان بهمن ماه سال جاری بالغ بر ۵۰ هزار وسایل نقلیه سنگین به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد نزدیک شش هزار و پانصد وسیله نقلیه از تست های مربوطه رد شدند.

 

فاریابی افزود: هفت مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در هر کدام از شهرستان های سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان است که در یازده ماهه نخست سال جاری بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستان های ارومیه، خوی و مهاباد انجام گرفته است.

 

وی به انجام انواع آزمایش های فنی در این مراکز اشاره نمود و گفت: در این مراکز انواع آزمایشات از قبیل؛ آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین گرفته می شود.

 

این  مسئول در پایان سخنان خود اظهار کرد: بیشترین دلایل ردی وسایل نقلیه سنگین از مراکز فنی مشکلات مربوط به سیستم ترمزها ، آلایندگی و میزان کدری دود و نیز سیستم نور چراغ ها بوده است.

 

کد خبر 1033867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha