۲۸ باب کانون فرهنگی و هنری در طارم فعال است

حیدری از فعالیت ۲۸ باب کانون فرهنگی و هنری در شهرستان طارم خبر داد و گفت: کانون های مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هدف مقابله با هجمه دشمن تاسیس شد.

 

کریم حیدری با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد ایجاد شدند، گفت: این مراکز می توانند با تجهیز جوانان به سلاح بینش و بصیرت، دشمن را در توطئه براندازی نظام از طریق جنگ نرم ناکام کنند.

 

وی با یادآوری اینکه در شهرستان طارم 28 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد، گفت: در صورت حمایت مالی از کانون های مساجد، این مراکز می توانند در اجرای برنامه های متناسب با نیاز جوانان و مهارت آموزی موفق عمل کنند.

 

حیدری با اشاره به اینکه ایجاد سامانه فهما و ثبت اطلاعات بچه های مساجد اقدام خوبی برای ساماندهی فعالیت های این قشر است، گفت: این سامانه بستر رقابت سالم بین کانون های مساجد را فراهم کرده و بچه های مساجد شهرستان طارم نیز در طرح های فهما از جمله طرح ایران قوی مشارکت کردند.

 

به گفته وی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت و دوره های آموزشی نقش مهم در جذب جوانان به مساجد دارند.

 

حیدری به کارکردهای مساجد از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان از کرونا با محوریت مساجد شاهد کارکرد حمایت از محرومین در مساجد بودیم.

کد خبر 1033874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha