حج عامل وحدت مسلمانان وآینه معرفی اسلام است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی حج را عامل وحدت مسلمانان وآینه معرفی اسلام عنوان کرد و گفت: همایش بین المللی مغرب اسلامی، حج و حرمین شریفین، ظرفیتی برای معرفی علمی حج به جهان بین الملل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سید محمد حسینی ، امروز(پنجشنبه ۱۴ اسفند) در همایش بین‌المللی «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» که در قم برگزار شد، مراسم حج را عامل وحدت مسلمانان وآینه معرفی اسلام خواندو افزود: این همایش ظرفیتی برای معرفی علمی حج به جهان بین الملل است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: پس از نبي مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) و قرآن کريم آن‌چه که مي‌تواند محور وحدت باشد حج است زيرا جنبه جهانی و بين‌المللي دارد.

 

وی با اشاره به کشتار خونین سال ۱۳۶۶ ، مکه را سرزمین امن الهی خواند و افزود: اگرچه با افراطی گری‌ها در برخی موارد حکومت‌های این سرزمین را برای حج گذاران نا امن کردند.

 

حسینی با بيان اينکه از همه زبان‌ها، قوم و نژاد و مذهب‌های مختلف در حج شرکت مي‌کنند و همين امر سبب تحقق وحدت مي‌شود، افزود: حج يک آيينه‌ای از تمام اسلام است و برنامه‌ها و آداب و رسومات مذهبي و افکار و انديشه‌هاي مختلفي که در اين حوزه وجود دارد بايد مطرح شود که در اين همايش به آن پرداخته شده است.

 

رئیس دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی افزود: در مناسک حج، همه مسلمانان با عقاید و افکار دیگر مذاهب آشنا می‌شوند و سوءتفاهم‌های بین مذاهب مختلف برطرف می‌شود و بسیاری از نسبت‌های نادرستی که مطرح شده از جمله تحریف قرآن به دست پیروان اهل بیت(ع) و جایگاه پیامبر(ص) و امام علی(ع) نسبت به یکدیگر، برطرف می‌شود.

 

حسینی با تاکبد بر ارائه راهکار و راهبردهای نوین در همایش‌های مربوط به حوزه حج و حرمین شریفین افزود: ارائه راهکارهای مناسب جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم حج و بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های آن برای تحقق وحدت اسلامی، رسالتی خطیر بر عهده نظام اسلامی و پژوهشگران و اندیشمندان است.

کد خبر 1033979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha