جشن نیکوکاری و تبلور نوع دوستی  در گیلان

جشن نیکوکاری با حضور مردمی برگزار شد که در چنین مراسم انسان دوستانه حضوری مستدام و باشکوه دارند و نوع دوستی و مهروزی از بارزترین روحیات و خصیصه‌های این مردم ولایتمدار است.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: چهاردهم اسفند مصادف با تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) روز احسان و نیکوکاری نامیده شده است، از ۱۳۶۹ خورشیدی هر سال در اسفند و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در ۱۴ اسفند در همایشی بزرگ که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است، دستهای پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده‌های نیازمند و کودکانشان می‌کشند.

 

هفته نیکوکاری از ۱۴ تا ۲۱ اسفند به منظور جذب کمک‌ها و هدایای مردم به خانواده‌های محروم و نیازمند برگزار می‌شود که جمع‌آوری و توزیع آن به وسیله کمیته امداد صورت می‌گیرد.

 

احسان و نیکوکاری یکی از سنت‌های حسنه الهی و از کارهای اجتماعی و اعتقادی و اخلاقی است که در قرآن کریم و احادیث به آن سفارش شده و در سیره ائمه اطهار(ع) نیز مصادیق فراوانی دارد.

 

ایران دیار مهر و محبت است و مردم این سرزمین از دیرباز یاری‌گر هموطنان محروم خود بوده و مشکلات آنان بوده اند.

 

امسال اما جشن نیکوکاری به مانند سالهای پیش نبود و زیر سایه کرونا در حالی برگزار شد که تنها چند ایستگاه به صورت نمادین در سراسر استان دایر شد و مردم کمک های خود در بستر فضای مجازی به نیازمندان اهدا کردند.

 

 

«محمدی ملک‌دوست» با گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: هدف از برگزاری جشن نیکوکاری ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نهادینه کردن این موضوع در جامعه است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا جشن نیکوکاری را نماد نوع‌دوستی و انسان‌دوستی دانست و افزود: جشن نیکوکاری، فرصتی برای عشق، مهرورزی و مهربانی به کسانی که نیازمند دستان گرم همنوعانشان هستند، است.

 

وی با اشاره به آیات و روایات قرآن در ارتباط با انفاق و نیکوکاری گفت: نیکی به دیگران، اصل و محور همه خوبی‌ها و دژ استوار و زکات نعمت‌هاست.

 

ملک‌دوست با اشاره به اینکه سل گذشته مردم نیکوکار و خیر شهرستان صومعه‌سرا 450 میلیون تومان در جشن نیکوکاری کمک کردند تصریح کرد: تمام هدایای نقدی و غیر نقدی بین محرومان مناطقی که جمع‌آوری شده بود توزیع شد.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، پایگاه‌های جمع‌آوری هدایای جشن نیکوکاری 2 پایگاه در شهر صومعه‌سرا و تولم‌شهر است و جشن نیکوکاری اصلی به صورت الکترونیکی در شبکه شاد برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 100 دانش‌آموز و 120 دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند خاطرنشان کرد: خیرین برای مشارکت می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۶۸۳۲ و یا شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۲۸۲۷۶۹ به حساب مشارکت‌های کمیته امداد صومعه‌سرا  واریز کنند.

 

 

«سیدجلال سیدمحمدی» با گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در آخرین روزهای هر سال و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار ایران اسلامی در ۱۴ اسفند در همایشی بزرگ که نماد نوع‌دوستی و مهرورزی است دست‌های پر محبت و یاری‌گر خویش را بر سر ایتام و خانواده‌های نیازمند می‌کشند؛ دستان مهربانی که شکوه محبت و احسان را به نمایش می‌گذارند.

 

فرماندار صومعه‌سرا افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» در راستای کمک به نیازمندان و خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در آستانه سال نو در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی گفت: مردم نوعدوست و با فرهنگ شهرستان هر سال در چنین ایامی با مراجعه به پایگاه‌های نیکوکاری سطح شهر با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود مشارکت خوبی در این جشن ملی داشته‌اند.

 

سیدمحمدی با اشاره به اینک همراسم جشن نیکوکاری، بیانگر همت اجتماعی ملت ایران جهت پیشرفت محرومین بی‌بضاعت است خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ انفاق، احسان و کمک به نیازمندان از دستاوردهای ارزشمند برگزاری جشن نیکوکاری در جامعه است.

 

گفتنی است، انسان برای آسایش و آرامش خود نیازمند دیگران است و همین نیاز او را به مشارکت با دیگران تشویق می‌کند؛ همنوعانی که در اسلام از آنها با عنوان برادران دینی یاد شده است، البته برادری دینی، امری لفظی و تشریفاتی نیست، بلکه آثاری دارد که از جمله آن تعاون و عهده داری امور همدیگر است،هر توانمندی می‌تواند با به عهده گرفتن امری از امور جامعه و کمک به نیازمندان در اداره و تأمین اجتماع سهیم باشد، هفته احسان و نیکوکاری، فرصتی مناسب برای آراسته شدن به این صفت والای اخلاقی و دینی است.

 

کد خبر 1034002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha