ماهیت آمریکا بدعهدی است/قلم حرمت دارد

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به بعد دانشی و ارزشی قلم، گفت: امروز برخی ها از دوران جاهلیت بدتر عمل می کنند نظیر آمریکا که به فرموده رهبری بدعهد است و پشت متحدان خود رابه بهانه‌های گوناگون خالی می کند. نباید دل به اين ها بست، تا پیشرفت محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(14اسفند) در آئین اختتامیه نهمین کنگره ملی داستان کوتاه دفاع مقدس  "یوسف" به میزبانی استان مازندران که با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، با بیان اینکه نخستین آیات نازل شده بر پیامبر (ص) با محوریت قلم بوده است، اظهار کرد: سوره های قرآن کریم ترتیب نزولش با ترتیب تدوینش متفاوت است؛ اولین سوره علق و دومین قلم بود؛ خدواند در سوره علق به نقش دانشی قلم و در سوره قلم به نقش ارزشی آن اشاره کرده است.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه نقش دانشی قلم است که تاریخ را می نگارد و علم را تدوین و نشر می‌دهد و وسیله آموزش را نشان می دهد، افزود: نقش دانشی قلم در حفظ و نشر آثار بسیار پررنگ و برجسته است.

 

وی با تاکید براینکه اگر می خواهیم در بعد دانش رشد کنیم باید به قلم توجه کنیم، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم در بخش ارزشی قلم وقتی به قلم قسم یاد می کند می خواهد به قداست قلم اشاره کند و باید به آن توجه کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: با مطالعه تاریخ اسلام می توان دریافت که بعد دانشی قلم خیلی وجود نداشت اما به نظر می رسد در بعد ارزشی مقداری کارکردش بهتر بوده بدین ترتیب که اگر عهدی می بستند قالبا به آثار قلمشان پایبند بودند؛ در برخی از موارد هم اگر عهد نوشتاری آنها نقض می شد پای یهودیان در میان بود که اگر الان بودند نقش صهیونیست ها را بازی می کردند.

وی بیان کرد: بعد دانشی قلم در جامعه امروز بیشتر از بعد ارزشی مورد توجه است و به راحتی از زیر بار معاهده ها بیرون می آیند. به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکا دولت بدعهدی است یعنی از دوره جاهلی هم بدتر هستند، اما ما گاهی بیشتر از آنچه متعهد شدیم انجام دادیم. اما آمریکا همواره پشت متحدان خود را در زمان‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون خالی می کند. این روزها هم صحبت از تصویب FATF «اف ای تی اف» در مجمع تشخیص است و باز هم چاله دیگری پیش روی ماست باید مراقب بود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه اگر قلم در راه خدا قرار بگیرید هم بعد دانش و هم بعد ارزشی آن در مسیر درستی قرار می‌گیرد، افزود: اگر علم و دانش و قلم در راه خدا باشد سلاح ها کنار خواهد رفت ولی اگر در راه خدا نباشد خطرناک است و سلاح ساز می شود.

 

وی در خاتمه خطاب به ادارات، نهادها، مسئولان و مدیران ارزش و جایگاه قلم را یاد آورشد و گفت: دروغ ننویسند، دروغ گزارش ندهند و دروغ فاکتور نزنند.

کد خبر 1034015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha