۳ پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری آبادان به بهره برداری رسید

سه طرح شهرداری آبادان با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال از پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری های چهار شهر خوزستان امروز (پنج شنبه ۱۴ اسفند ماه) با حضور استاندار خوزستان به صورت ویدئو کنفراس به بهره برداری رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «محمودرضا شیرازی» امروز (پنج شنبه 14 اسفند) در آئین افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی شهرهای آبادان، دزفول، ایذه و امیدیه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار خوزستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیای خاص شهر آبادان و قرار گرفتن محل دفن زباله‌های شهری در منتهی الیه تالاب بین المللی شادگان سایت پردازش و تفکیک پسماندهای شهری با ظرفیت 150 تن در طول شبانه روز در زمینی به مساحت 4 هکتار ایجاد شده است.

 

شهردار آبادان از تخصیص 120 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی سیستم پردازش و تفکیک پسماندهای شهری از سوی بخش خصوصی خبرداد و افزود: این سایت در سه نوبت کاری قادر به کاهش 30 درصدی زباله‌های شهری و جداسازی 30 درصدی زباله های خشک و تر از یکدیگر است.

 

وی با بیان اینکه با راه اندازی این سایت، برای 130 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است تصریح کرد: این پروژه یک طرح زیست محیطی است و از این پس زباله های شهری آبادان به صورت اصولی دفن می شود.

 

شیرازی تجزیه و بازیافت نخاله های شهری را یکی از اصلی ترین وظابف شهرداری آبادان عنوان کرد و ادامه داد: این طرح با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار این شهرداری قرار دارد.

 

وی همچنین با اشاره به احداث بلوار ساحلی بهمنشیر حدفاصل خیابان بهمن 22 تا 35 و احداث خیابان بهمن 35 اضافه کرد: این طرح نیز با صرف اعتباری 25 میلیارد ریالی به عنوان دیگر پروژه های شهرداری آبادان است که در این پروژه اقداماتی نظیر باند سواره به طول 200 متر و عرضه 9 متر در دو باند و ساخت خیابان بهمن 35 به طول 620 متر و عرض 10 متر، انجام روکش آسفالت به طول 1200 متر با هدف تکمیل بلوار ساحلی بهمنشیر انجام شد.

 

شهردار آبادان از اجرای عملیات روکش آسفالت لین چهار احمدآباد با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در راستای روان سازی ترافیک شهری به عنوان یکی دیگر از طرح های شهردای آبادان خبرداد و گفت: اجرای 23 پروژه شامل احداث هشت سپتیک، نصب و کارگذاری 30 دستگاه پمپ لجن کش برقی و دیزلی و اجرای 18 پروژه لوله گذاری شبکه آب های سطحی تحت عنوان پروژه  احداث خطوط و سپتیک دفع آب های سطحی در مناطق سه گانه شهرداری آبادان به بهره برداری رسید.

 

وی به پیش بینی 600 کیلومتر کانال دفع آب های سطحی در طرح جامع شهری اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 300 کیلومتر در این طرح اجرا شده و 50 درصد شهر آبادان همچنان فاقد شبکه دفع آب های سطحی است که در مواقع بارندگی شاهد آبگرفتگی هستیم.

 

شیرازی از افزایش شمار موتور پمپ ها و ایستگاه های دفع آب های سطحی در آبادان خبر داد و تاکید کرد: با تلاش های انجام شده و به منظور تسهیل در دفع آب های سطحی در سال جاری شمار موتور پمپ ها و ایستگاه های دفع آب های سطحی افزایش یافت به نحوی که 19 دستگاه موتور پمپ و 19 ایستگاه دفع آب های سطحی فعال در آبادان اکنون به 50 دستگاه موتور پمپ و 20 ایستگاه دفع آب های سطحی رسیده است.

 

کد خبر 1034030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha