طرح مشاوره در مسجد در راستای طرح سفیران اجتماعی اجرا می شود

حجت الاسلام موسوی از اجرای طرح مشاوره در مسجد در راستای طرح سفیران اجتماعی خبر داد وگفت: در حوزه آسیب های اجتماعی ارتقای آگاهی خانواده ها با خدمات آموزشی و مشاوره ای امری ضروری است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت‌الاسلام «سیدعلی موسوی» در دیدار با شهردار میامی ضمن تشریح طرح سفیران اجتماعی از اجرای طرح مشاوره در مسجد در راستای این طرح خبر داد وگفت: مساجد در اسلام جایگاه ویژه ای در حوزه های مختلف اجتماعی،فرهنگی و ... داشته اند و اجرای طرح مشاوره در مسجد نیز به منظور احیاء جایگاه اجتماعی مساجد و حل مشکلات جامعه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان افزود: دشمن براي پيشبرد اهداف خود در جنگ نرم عليه نظام اسلامي ايمان و خدامحوري و اتحاد و استقامت ديني مردم را نشانه مي‌گيرد كه با اتخاذ روش‌هاي پيچيده و عمدتاً غيرمستقيم همراه مي‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پیچیدگی های زندگی اجتماعی در دنیای امروز در حال افزایش است اظهارداشت: از این رو نیاز صیانت از خانواده از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.

 

حجت الاسلام موسوي به منظور برگزاري هر چه بهتر طرح سفیران اجتماعی درمیامی و تاثيرگذاري بيشترطرح  تعامل ومشارکت شهرداري ميامي  را خواستار شدوافزود:طرح سفیران اجتماعی براساس تفاهم‌نامه وزارت کشور با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و مساجد کشور در مناطق آسیب‌پذیر اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: این طرح از تیرماه سال ۹۸ با حضور معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رونمایی شد و در مناطق نردین، رضوان، کلاته‌اسد و محلۀ عمارت و شهرک امام(ره) شهر میامی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

 

 وی با اشاره به اینکه شهرداری در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر نقش مهمی را ایفا می کنند، افزود: با توجه به اینکه طرح سفیران اجتماعی در دو محله از شهر میامی در حال اجرا می باشد به منظور برگزاری هر چه بهتر این طرح و تاثیرگذاری بیشترطرح نیازمند مشارکت شهرداری میامی نیز هستیم.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: در راستای این طرح کارگاه های آموزشی بویژه در زمینه مشاوره خانواده به صورت عمومی و خصوصی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه  در سطح شهرستان برگزارشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه در اسلام هدفی برتر از رشد انسان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه برنامه های دین برای رساندن انسان به بالندگی و رشد جهت رسیدن به مقصد اعلای هستی است؛ بنابراین از مهم ترین فواید مشاوره ایجاد رشد در وجود انسان است.

 

وی ارتقاء سطح نگرش ها، دانش وسلامت روان وکمک به شناخت واعتلای مهارت های زندگی واجتماعی و توانمندی های واستعدادهای بالقوه نوجوانان وجوانان در حیطه مسائل مختلف، تنظیم مسیر زندگی وپیشگیری وکاهش مشکلات وآسیب های اعتقادی ، اجتماعی و وروانی، تنظیم مسیر زندگی وپیشگیری و کاهش مشکلات وآسیب های اعتقادی، اجتماعی وروانی، احیای کارکردهای فراموش شده مسجد و جذب نوجوانان، جوانان وعموم مردم به مساجد را از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد.

کد خبر 1034036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha