شهرداران خوزستان منابع مالی جدیدی برای سازمان های متبوعه خود تعریف کنند

سلیمانی دشتکی از شهرداران خوزستان خواست تا منابع مالی جدیدی برای سازمان های متبوعه خود تعریف کنند و گفت: تعریف و تولید منابع درآمدی یکی از راه های کمک به رفع مشکل مالی شهرداری ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (پنج شنبه 14 اسفند) در آئین افتتاح همزمان پروژه های عمرانی و خدماتی شهرهای آبادان، دزفول، ایذه و امیدیه که در قالب ویدئو کنفرانس انجام شد، با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های شهرداری ها در اجرای پروژه های اثرگذار در زمینه های زیست محیطی، عمران و مهندسی این چهار شهر اظهار کرد: شهرداری‌ها در حالی که منابع مالی و درآمدشان با مصارف شان همخوانی نداشت، ترازشان منفی بود، حقوق کارکنان شان معوقات زیادی داشت و بیشتر پروژه‌هایشان نیز به سبب رکود اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی تحمیل شده بر ما، به طور تقریبی متوقف بود اما باز هم شهرداری ها موفق به انجام و اجرای کارها و پروژه های خوبی شدند.

 

استاندار خوزستان به پیگیری پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری های این استان از طریق مسئولان کشوری اشاره کرد و افزود: طی چند روز اخیر پیگیری‌های زیادی را در تهران از طریق مسئولان مختلف همچون وزیر کشور به جهت کمک به پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری ها داشتم که تا پیش از نوروز نتایج خوبش را نیز خواهیم دید.

 

وی از شهرداران شهرهای مختلف استان خوزستان خواست تا منابع مالی جدیدی برای سازمان های متبوعه خود تعریف کنند و ادامه داد: البته مجموعه سازمان همیاری ها و حوزه عمرانی وزارت کشور نیز با توجه به تسهیلات بسیار خوبی که در اختیار دارد امکانات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها را باید در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنان قرار دهد تا آنان بتوانند پروژه‌های درآمدزایی را برای خودشان تعریف کنند.

 

سلیمانی دشتکی تعریف و تولید منابع درآمدی را یکی از راه های کمک به رفع مشکل مالی شهرداری ها دانست و اضافه کرد: دریافت عوارض، صدور پروانه ساخت و ... در شرایط کنونی که کارهای عمرانی محدود و متوقف شده اند چندان درآمدزا نیستند.

 

وی ابراز کرد: سال 97 برای شهرداری ها سال بسیار سختی بود چراکه اعتبارات آنان از وزارت کشور گرفته و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده شده بود و از همین رو اعتبارات به صورت قطره ای به آنان تزریق می شد اما در سال 98 با موافقت و پیگیری وزارت کشور و دولت و تائید مجلس این ردیف اعتباری به وزارت کشور بازگشت تا به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، هدفمندی یارانه ها و دیگر بخش ها، مقداری از این هزینه ها در بحث عمران شهرها نیز هزینه شود.

 

استاندار خوزستان به دیدار و گفت‌وگوی خود با وزیر کشور در سفر اخیر خود به تهران اشاره کرد و گفت: وزیر کشور قول داد تا پیش از نوروز کمک خوبی را در بحث پروژه ها به استان خوزستان داشته باشد اما ما در خوزستان با مشکلی اساسی تر بنام معوقات کارکنان شهرداری ها نیز مواجه هستیم.

 

وی از بررسی پروژه های شهرداری ها به صورت حضوری و میدانی خبر داد و یاد آور شد: آنجایی که نیاز به کمک استان دارد در حد بضاعتمان کمک می‌کنیم و آنجایی که به پیگیری در سطح کلان ملی است با همراهی یکدیگر به سرانجام می رسانیم؛ تلاشمان این است تا از اختیار وزارت کشور در جهت کمک به شهرداری ها بهره مند شویم.

 

کد خبر 1034047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha