توزیع نهال مثمرتا فروردین ماه ادامه دارد

میرعماد از توزیع وکشت ۷۰۰ هزار نهال مثمر در سطح استان سمنان خبردادوگفت: این روند تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید«حسن میرعماد» در مراسم درختکاری درمحوطه باز استانداری سمنان ضمن بیان اینکه جهاد کشاورزی نیز در ایام درختکاری اقدام به توزیع درختان مثمر می‌کندگفت: در این راستا بالغ‌بر ۷۰۰ هزار نهاد مثمر نیز در سطح استان توزیع و کشت خواهد شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نهال از مجموع تعداد نهال‌های مذکور سطح استان در یک هزار هکتار برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار با اولویت شهرستان میامی و منطقه کالپوش انجام می‌شود اظهارداشت: یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است که این نیز بر طبق همین سیاست صورت خواهد رفت.

 

وی بابیان اینکه ۴۰۰ هزار نهال دیگر در مابقی شهرستان‌های استان سمنان کاشته خواهد شد، ابراز داشت: روند کاشت و توزیع نهال درختان مثمر در استان سمنان تا بیستم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

میرعماد باتأکید بر اینکه کشاورزان می‌بایست با توجه به اقلیم منطقه خود اقدام به کاشت گونه مناسب درخت مثمر کنند، تصریح کرد: درختکاری در فرهنگ دینی و اسلامی بسیار سفارش و تأکید شده که کاشت درختان مثمر می‌تواند به سرسبزتر شدن استان کمک کند.

 

وی بابیان اینکه درخت نیاز اساسی برای جامعه و به‌ویژه استان کم‌بارشی نظیر سمنان محسوب می‌شود، افزود: توسعه فضای سبز، نگهداری از منابع طبیعی و رعایت اصول اولیه نگهداری درختان موضوعات بسیار مهمی که می‌بایست مردم هنگام غرس نهال به آن توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 1034062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha