کرونا جان یک کهگیلویه و بویراحمدی را گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۱۴ اسفند) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته دكتر محمد زارعي از پزشكان خوش اخلاق كه متخصص داخلي بودند و در بيمارستان هاي ياسوج درمان بيماران كرونايي را انجام مي داد و جان بسياري از هم استاني ها را نجات داده بود خود قرباني كرونا شد و به خيل شهداي سلامت ميهن پيوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۶۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد، ۳۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی یادآور شد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵ هزار و ۱۵۳ مورد گزارش شده است.

یزدان پناه ادامه داد: از هزار و ۴۳۷ نمونه دریافت شده حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط در کهگیلویه، بويراحمد، گچساران، دنا و بقيه در سایر شهرستان های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بيشترين درصد موارد مثبت تست pcr  در شهرستان كهگيلويه (٢٧ درصد)، گچساران( ٢٠ درصد) ،بويراحمد(١٦ درصد)، دنا (١٦ درصد) مي باشد كه روند افزايشي بيماري در چهار شهرستان فوق به خصوص كهگيلويه نگران كننده بوده و احتمالا وضعيت شهرستان كهگيلويه به زودي قرمز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم دچار ساده انگاری، سهل انگاری و کاهش حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی شوند ممکن است در آغاز سال جدید با موج شدیدتری از این ویروس مواجه شوند.



یزدان پناه اظهار کرد: تا انجام واکسیناسیون و شکستن زنجیره انتقال، چندین ماه زمان لازم است و در این مدت وظیفه همه افراد جامعه رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسك، رعايت بهداشت فردي و عدم حضور  در هر تجمعي مي باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم شريف استان مي خواهيم كه به احترام شهداي سلامت و زحمت كشان عرصه بهداشت و درمان، سلامت خود، خانواده، مردم و كادر بهداشت و درمان را به خطر نياندازيد و رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي را در هر حالتي کنند.

کد خبر 1034094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha